سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدیقه پاک‌بین از پیشکسوتان حوزه طراحی لباس و مدرس دانشگاه درباره کیفیت برگزاری سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: زمانی این نیاز در تفکیک بخش دانشجویی از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر احساس شد که متوجه شدیم بخش دانشگاهی دچار تحولی چشمگیر در مسیر توسعه اهداف حوزه مد و لباس در کشور شده و خرسندیم که این رویداد در سه دوره متوالی به شکل مستقل موفق شد نمایشی هرچند کوچک از توان دانشجویان طراحی پارچه و لباس را به منصه ظهور رساند.

پاک‌بین به موضوع همراهی نکردن سایر دانشگاه‌های کشور با جریان‌های جشنواره‌ای اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنوز هم اهمیت جشنواره دانشجویی برای دانشجویان تبیین نشده است و همین امر سبب شده آنچه در بخش نمایشگاهی رویداد به چشم می‌خورد، بخش مهمی از دستاوردهای دانشجویان دانشکده شریعتی یا برخی دیگر از دانشگاه‌های پایتخت باشد.

این چهره پیشکسوت حوزه طراحی لباس اذعان داشت: از سوی دیگر ارزش جشنواره دانشجویی مد و لباس زمانی عیان می‌شود که بخش صنعت به این رویداد روی خوش نشان دهد چراکه دانشجویان سرمایه‌های صنعت مد و لباس هستند.

او به کم‌توجهی صنعتگران و تولیدکنندگان به خروجی جشنواره‌های مد و لباس اشاره کرد و گفت: آن‌ها باید بدانند که شرط نوآوری و شکوفایی در هر صنعتی، استفاده از توان بالقوه نخبگان آن عرصه است و بدون شک دانشگاه‌ها می‌توانند یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها و شروط پیشرفت در حوزه صنعت را فراهم آورند.

پاک‌بین در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست به ابعاد رقابتی جشنواره‌های مد و لباس توجه بیشتری شود، اظهار داشت: واقعیت آن است که ایده برگزاری مسابقات از ایده تا اجرا نیز از همین رو به ذهن برگزارکنندگان جشنواره‌های مشابه خطور کرد و به‌زعم من نیز بهتر است تمرکز جشنواره‌ها از شکل نمایشگاهی به شکل مسابقه در ابعاد وسیع ملی و بین‌المللی سوق یابد.

دبیر هفتمین و هشتمین جشنواره‌های بین‌المللی مد و لباس فجر در خاتمه بر لزوم تبلیغات هر چه بیشتر دانشگاهیان در راستای جلب‌توجه دانشجویان برای حضور پررنگ در فرصت‌های رقابتی حوزه مد و لباس اشاره و تصریح کرد: ترغیب دانشجویان بر عهده اساتید دانشگاه است و امیدوارم استادان با توجه به ماهیت برگزاری جشنواره‌ها در این مسیر به برگزارکنندگان کمک کرده و در ادامه شاهد رونق هرچه بیشتر چنین رویدادهایی در عرصه هنر صنعت پوشاک کشور باشیم.