سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شریعتی روز شنبه برگزار شد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مرضیه گرد رئیس دانشکده شریعتی و رئیس جشنواره، شهیندخت مولاوردی دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مهناز ترابیان دبیر اجرایی جشنواره و رئیس کمیته داوران و جمعی دیگر از دانشگاهیان، فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

مرضیه گرد رئیس دانشکده شریعتی و رئیس جشنواره در آغاز این مراسم با تقدیر از تمام همراهان در مسیر برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد، از میزبانی این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت خوشبختانه جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس درهای بخش آموزش و دانشگاه را به روی صنعت بازکرده و امیدواریم در دوره‌های بعدی، زمان مناسب‌تری برای این رویداد در نظر گرفته شود تا با امتحانات دانشجویان تداخل نداشته و جشنواره با اقبال بیشتری روبه‌رو شود.

مهناز ترابیان دبیر اجرایی جشنواره و رئیس کمیته داوران نیز ضمن تشکر از خانواده بزرگ فنی و حرفه‌ای در کشور از پیشنهاد کارگروه ساماندهی مد و لباس در راستای ارائه امتیاز میزبانی این رویداد به دانشکده شریعتی تقدیر و تصریح کرد: پس از برگزاری دو دوره جشنواره، در بیش از شش جلسه شورای سیاست‌گذاری و کمیته تخصصی به‌نقد و بررسی ادوار قبلی پرداختیم و تلاش کردیم تا در دوره سوم با افزودن برخی از بخش‌ها ازجمله مسابقه زنده از ایده تا اجرا به افزایش کیفیت جشنواره دانشجویی کمک کنیم.

ارائه آمار آثار راه یافته به به سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس

ترابیان در ادامه آماری از آثار راه‌یافته به سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس ارائه کرد و گفت: در بخش مانتوی اجتماع 253 اثر، در بخش مانتوی مجلسی 251 اثر، در بخش مانتوهای خاص 119 اثر، در بخش لباس کودک 15 اثر، در بخش لباس مردانه 5 اثر، در بخش کیف و کفش 23 اثر، در بخش شال و روسری 12 اثر، در بخش زیورآلات 25 اثر، در بخش لباس اقوام 3 اثر و در بخش کارهای دستی و رومیزی‌های سنتی 18 اثر در این دوره از جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برنامه های درسی را به اقتصاد پیوند زنیم

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در سخنانی به اهمیت جایگاه آموزش و لزوم ارتباط با اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: اساسی‌ترین فعالیتی که سیاستمداران یک جامعه می‌توانند انجام دهند توسعه منابع انسانی است و تجربه نشان داده است هرگاه کشوری در این بخش زمان صرف کرد، در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رشد کرد.

او گفت: مسیر توسعه، مسیر سرمایه‌گذاری در آموزش است و اگر رابطه درستی میان اقتصاد و آموزش وجود نداشته باشد، این شک ایجاد خواهد شد که آیا سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی کاری درست است یا خیر؟

 صالحی عمران همچنین به نبود ارتباط میان سه حلقه آموزش، تولید و بازاریابی اشاره کرد و افزود: برای تحقق این پیوند لازم است برنامه‌های درسی را به اقتصاد پیوندزنیم.

هنوز هم از اقتصاد تک‌محصولی مبتنی بر نفت خارج نشده‌ایم

شهیندخت مولاوردی دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان سخنران بعدی مراسم بود و در بخشی از سخنان خود این پرسش را مطرح کرد که برای تبدیل شدن ایده برگزاری این جشنواره به ثروت چه باید کرد؟

او اذعان داشت: هنوز هم از اقتصاد تک‌محصولی مبتنی بر نفت خارج نشده‌ایم و لازم است گام‌های بلندی در راستای اقتصاد مبتنی بر صنایع فرهنگی و خلاق برداشته شود.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان این مراسم و پیش از تجلیل از برگزیدگان در سخنانی از جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس به‌عنوان رویدادی ارزشمند یادکرد و گفت: هدف‌گذاری‌ها بر اساس مانایی و اثرگذاری این رویداد است.

با تعارفات کذایی پیشرفت نخواهیم کرد

قبادی افزود: ایجاد رفتار مد ساز از خواسته‌های ما در راستای برگزاری جشنواره دانشجویی بوده و درعین‌حال نگاه نقدگرایانه را هم موردتوجه قرار می‌دهیم چراکه معتقدیم با تعارفات کذایی پیشرفت نخواهیم کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تأکید کرد: جریان دانشگاهی مد و لباس نیازمند نگاه منتقدانه است و در این راستا باید از تحسین غیرواقعی پرهیز کنیم.

او همچنین از دانشجویان خواست دایره اثرگذاری خود را محدود به دیوارهای دانشگاه نکنند.

در ادامه این مراسم از تندیس‌های سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس توسط ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور رونمایی شد و کمیته داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.