سرویس مد و لباس هنرآنلاین: همه‌ساله بخشی از اعتبارات مالی و بودجه مختص فعالیت‌های مد و لباس در ذیل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و بنیاد ملی مد و لباس به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

این بودجه معمولاً به برپایی جشنواره‌های استانی اختصاص پیدا می‌کند که سالی یک‌بار هم‌زمان با جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برپا می‌شود.

برپایی مسابقه طراحی لباس، عرضه محصولات کاربردی، مقالات و پایان‌نامه‌ها و برگزاری جلسات هماهنگی، به‌ویژه توسعه و کاربردی‌سازی آثار برگزیده از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی استان‌ها است و اعتبارات در شرایطی به این بخش اختصاص می‌یابد که پس تشکیل جلسات کارگروه‌های استانی مد و لباس به ادارات کل ارشاد استان‌ها، روند برنامه‌ها اعلام و این اعتبار به استان‌های دارای آمادگی اختصاص پیدا می‌کند. 

حال و باگذشت نزدیک به یک دهه از تشکیل بنیاد ملی مد و لباس، قرار است کتابی مبتنی بر فعالیت‌های استانی مد و لباس منتشر شود.

همایش کارشناسان مد و لباس استان‌ها و رؤسای اداره هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور نیز در سال‌های اخیر برپاشده و به فراخور موضوعات مرتبط با روند حرکتی کارشناسان استانی بررسی شده که مرور فیلم و مطالب آرشیوی از این جریان می‌تواند در تولید محتوای مناسب برای این مؤثر واقع شود.

در جلسات برگزارشده موضوعاتی مطرح می‌شود که هرکدام می‌تواند یکی از سر تیترهای کتابی باشد که قرار است به این جریانات بپردازد:

طراحی، نحوه ارائه طراحی، ترویج و توسعه فعالیت‌های عرصه مد و لباس و توجه به بهره‌برداران از مهم‌ترین عناصر این حوزه هستند.

طراحان لباس در سراسر کشور باید در مسیر رسالت‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران منطبق با شرایط روز حاکم بر جامعه حرکت کنند.

باید قدر داشته‌هایمان در حیطه پوشش اقوام ایرانی را بدانیم و به دلیل نقش اثرگذار رسانه ملی در برنامه‌سازی توسط رسانه ملی به این بخش توجه ویژه شود.

ذهن مخاطبان را باید از رفتارهای سیاسی در امر توجه به موضوع عفاف و حجاب دور کرد.

بالغ‌بر 140 شبکه رادیویی و تلویزیونی در داخل و خارج از کشور در راستای برنامه‌سازی برای خدمت به عرصه مد و لباس تلاش کنند.

مسابقات حضوری با موضوعات مرتبط با مد و لباس در استان‌های مختلف برپا و از شبکه‌های تلویزیونی استانی پخش شود.

توجه به لباس کودکان و نوجوانان به‌عنوان زمینه‌ساز برای رفتار آینده آن‌ها از ضروریات است.

نمایندگان رسانه ملی در جلسات کارگروه‌های هنری ادارات کل ارشاد استان‌ها حضور به هم رسانند.

و مواردی از این دست...

حال باید منتظر ماند و دید کتابی که قرار است با تکیه‌بر فعالیت‌های مد و لباس در سراسر کشور منتشر شود چه محتوایی داشته و کارشناسان استانی مد و لباس تا چه اندازه به ارائه مضامین درخور توجه و کاربردی توجه خواهند داشت.

فراخوان دریافت گزارش عملکرد استان‌ها در راستای نشر کتاب در گروه‌ها و کانال‌های رسمی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشرشده و امور استان‌های این کارگروه مأمور به انجام این پروژه شده است.