سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محبوبه الهی طراح لباس، پژوهشگر لباس اقوام، مدرس دانشگاه، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس ضمن اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: علاقه‌مندان تا 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را برای حضور در بخش نمایش این رویداد ارسال کنند.

او گفت: تمدید ارسال آثار به دلیل وقوع بحران سیل در شهر‌های مختلف کشور و کمک‌رسانی توسط دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها به مناطق سیل‌زده، صورت گرفته است که بر این اساس شرکت‌کنندگان می‌توانند با بهبود شرایط و در زمان مناسب نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

الهی همچنین از افزوده شدن بخش مسابقه از ایده تا اجرا به این دوره از جشنواره خبر داد.

سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس از 20 تا 25 خردادماه در دانشکده شریعتی برگزار می‌شود و شامل بخش‌های رقابتی و غیررقابتی است.

در حیطه رقابتی، این رویداد در قالب مسابقه طراحی لباس بانوان شامل لباس اجتماع بانوان،لباس مشاغل بانوان، لباس مجلسی بانوان،  لباس مناسب اجتماعی غیر مانتو، مسابقه طراحی لباس آقایان شامل طراحی لباس اجتماعی آقایان (رسمی) غیر از کت‌وشلوار و  طراحی لباس اجتماع (غیررسمی) و همچنین مسابقه طراحی ملحقات لباس شامل طراحی کیف، طراحی کفش، طراحی زیورآلات، طراحی شال و روسری، مسابقه زنده طراحی لباس و دوخت از ایده تا اجرا،  مسابقه تصویرگری لباس، طراحی نرم‌افزاری الگو و طراحی نرم‌افزاری لباس است.

بخش غیررقابتی جشنواره دانشجویی مد و لباس در قالب کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود که در این بخش‌ها از کلیه اساتید و صنعتگران برای کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه دعوت‌شده و موارد پیشنهادی جهت برگزاری این کارگاه‌ها شامل شناخت پارچه، پارچه سازی و کاربرد مواد تزیینات لباس، تکه‌دوزی و کاربرد آن در لوازم و تابلوهای تزئینی و آموزش نقاشی روی پارچه است.

بازار کسب‌وکار را چگونه بشناسیم،  کارآفرین در بخش تولید پوشاک و انتظارات جوامع صنعتی از یک طراح ازجمله عناوین نشست‌های تخصصی این جشنواره است.

 ارتقاء سطح عملی و علمی پوشش اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان از طریق طراحی- تولید و ارائه پوشاک مناسب توسط فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خلاق و خوش‌فکر با همکاری کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از اهداف اصلی این جشنواره عنوان‌شده است. همچنین ایجاد فضای تعامل فرهنگی در بین دانشجویان در راستای اهداف جامعه ایرانی، ایجاد فضای ارتباطی بین علاقه‌مندان به این رشته و مراکز صنعتی و تولیدی و بازار کسب‌وکار، برقراری زمینه‌های مناسب جهت معرفی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خلاق در رابطه با طراحی لباس به جامعه و آماده‌سازی بستری مناسب جهت کارآفرینی ازجمله اهداف فرعی این رویداد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره ملی مد لباس دانشجویی به نشانی تهران، بزرگراه شهید تندگویان، خیابان میثاق جنوبی،  خیابان ۶۱ دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی مراجعه کرده و یا با شماره 55032700 تماس بگیرند.