سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی‌اصغر زیلایی مدیر امور اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اعلام خبر آغاز پیش ثبت‌نام برای حضور در بخش عفاف و حجاب بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تاریخ ۲۱ اردیبهشت تا سوم خرداد ۹۸ برگزار می‌شود و با توجه به اینکه یکی از بخش‌های نمایشگاه قرآن، بخش فروش است، سایت نمایشگاه برای درخواست غرفه در این بخش فعال‌شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن به نشانی iqfa.ir نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

او اذعان داشت: غرفه‌های بخش فروش شامل بخش ناشران، محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و محصولات دیجیتال است که برخی ضوابط برای حضور متقاضیان در این بخش‌ها نیز در سایت نمایشگاه تشریح شده است و فعالان حوزه عفاف و حجاب حداقل تا 10 روز دیگر فرصت دارند تا پیش ثبت نام خود را در سامانه مذکور  انجام دهند.

زیلایی در ادامه با دعوت از تمامی فعالان عرصه عفاف و حجاب برای حضور مؤثر در این دوره از جشنواره بیان کرد: امسال نیز همچون دیگر ادوار نمایشگاه قرآن کریم، طراحان، تولیدکنندگان و فعالان بخش توزیع و بسته‌بندی ملزومان عفاف و حجاب فرصت دارند تا با تکیه‌بر همان قدرت همیشگی و بر اساس سیاست‌های اعلامی، جدیدترین دستاوردهای خود را در این رویداد بین‌المللی عرضه کنند.

مدیر امور اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ارتباط با این موضوع که طی سال‌های گذشته، برخی از حاضران در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم نسبت به جانمایی غرفه‌های خود معترض بودند، گفت: بخش عفاف و حجاب، تبلوری از سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه و مواردی همچون جانمایی غرفه‌ها، برآمده از نظرات کارشناسی شده آن‌هم بر اساس فرم‌های نظرسنجی است که در نهایت تصمیمات نهایی از سوی ستاد برگزاری اتخاذ می‌شود.

زیلایی همچنین درباره هزینه‌های مرتبط با اجاره غرفه‌ها تصریح کرد: این اعداد و ارقام نیز بر اساس اشل و فرمولی مشخص تعیین می‌شود و هرگز بر مبنای تصمیم افراد نیست.

او اذعان داشت: هرچند که وظیفه اصلی نمایشگاه، افزودن بر محتوای تبلیغی و ترویجی در زمینه موضوعات قرآنی و اسلامی است اما به‌هر روی برخی هزینه‌ها با توجه به هزینه‌های اعتباری و بودجه نمایشگاه وجود دارد.

مدیر امور اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خاتمه گفت: نگاه ما در مجموعه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مشارکت حداکثری همه فعالان خانواده بزرگ عفاف و حجاب در سراسر کشور است و امیدواریم فعالان این عرصه در شهرهای به‌جز تهران با حضور در ادارات کل ارشاد استان‌ها برای حضور در بخش عفاف و حجاب بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام آمادگی کنند.