سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مونا جهانپور از آن دست هنرمندان جوانی است که از دنیای طراحی و نقاشی، پا به عرصه مد و لباس گذاشته است.

جهانپور نه‌تنها این روزها به طراحی و دوخت لباس‌های متفاوت به‌ویژه برای بانوان مشغول است، عرصه "مد یافت" را به‌طورجدی دنبال می‌کند و تاکنون چندین کارگاه آموزشی در این زمینه برگزار کرده است.

او در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "مد یافت" با رویکرد طراحی مجدد لباس‌های مصرفی و ایجاد بستری زیبا، مناسب و خلاقانه برای این‌گونه بازیافت‌ها در حوزه مد و لباس در سال‌های اخیر مورد توجه من قرارگرفته است هرچند که این عرصه نیز همچون دیگر حوزه‌های هنری نیاز مبرمی به خلاقیت و نوآوری دارد.

جهانپور با اشاره اینکه در دانشگاه در رشته نقاشی تحصیل‌کرده است اذعان داشت: از زمانی که به کلاس طراحی دوخت رفتم، بر آن شدم که نقاشی‌هایم را بر تن مردم کنم و از همان ابتدا کارگاه کوچکی راه‌اندازی و در همان ماه‌های نخست، ضمن برگزاری یک شوی خصوصی لباس، از آثاری متفاوت به لحاظ ترکیب‌های رنگی رونمایی کردم.

این طراحی مد و لباس در ادامه گفت: روی درصد قابل‌توجهی از لباس‌هایم نقاشی می‌کنم و به دلیل متفاوت بودن طرح‌ها و  نقاشی‌هایم، خیلی زود در چند تولیدی مشغول به کار شدم.

جهانپور افزود: پایان‌نامه دانشگاهی من مرتبط با حوزه مد و لباس انتخاب شد و در راستای تحقیقات و بررسی‌هایم به این نتیجه رسیدم که شرط ماندگاری در این حوزه، ارائه آثار متفاوت، موردپسند بازار و خلاقانه است.

این طراح لباس به موضوع پایان‌نامه خود درباره نگاره‌های تاریخی و ادوار اسلامی اشاره و تصریح کرد: پایان‌نامه بررسی مؤلفه‌های هویتی در طراحی نقوش لباس ایران اسلامی معاصر منجر به استخراج و تبیین مؤلفه‌های کاربردی برای طراحی لباس بانوان معاصر ایران شد که در حال حاضر به‌صورت عملی نیز در تدارک طراحی مجموعه‌ای از لباس اجتماع بانوان مطابق با این مؤلفه‌ها هستیم.

او در این باره گفت: "مد یافت" موضوعی است که بر اساس آن می‌توان از لباس‌هایی که به هر دلیل دیگر قابل‌ استفاده نیستند بهره گرفت و لباس‌ها، کیف و دیگر ملزومات را طراحی کرد و دوخت.

جهانپور عرصه "مد یافت" را عرصه‌ای جذاب در دنیای مد و لباس برشمرد و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی در این زمینه توسط خودم و شرکت در همایش‌ها و ب موضوعات مختلف، من را بیش‌از پیش متوجه اهمیت این حوزه کرد و به‌جرئت می‌توان گفت دنیای جذاب "مد یافت" به ما کمک می‌کند دیدگاه‌های متفاوتی را به مقوله طراحی مد و لباس وارد کنیم.