سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سارا برنده فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد هنر در دانشگاه هنر تهران است که از سال 88 فعالیت خود را به شکل حرفه‌ای در زمینه طراحی لباس آغاز کرده و علاوه بر تدریس در دانشگاه، عضو گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه شریعتی است. این فعال حوزه مد و لباس در مجمتع فنی هنری تهران، دوره طراحی کودک و نوجوان را تدوین کرده و به شکل تخصصی در زمینه طراحی لباس مدارس و کودک و نوجوان فعال است.

برنده که با عنوان برند "پرنه‌پوشان هور" در زمینه طراحی لباس کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان فعالیت دارد درباره برنامه‌های خود در سال جاری و چشم‌‍‌اندازهای پیش روی خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: آنچه مسلم است اینکه هم‌زمان با پیشرفت حرکت طراحی مد و لباس در ایران، والدین نیز در پی آن هستند که برای فرزندان خود لباس‌هایی را تهیه کنند که دارای تفکر طراحی به‌ویژه در امر استفاده از المان‌های و موتیف‌های ایرانی باشد و این جریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره پوشاک مدارس از مهم‌ترین ضروریات سال 98 است اظهار داشت: یکی از  اتفاقات مهم و درخور توجهی که طی سال‌های اخیر برگزار شد اما متأسفانه تداوم نداشت، برگزاری یک دوره جشنواره لباس مدارس بود که در مرحله نخست موفق شد نظر فعالان در این بخش را بخش را به خود جلب کرده و مدیران مدارس  را متوجه میزان اهمیت این موضوع کرد.

برنده ادامه داد: بدون شک فضای قابل توجهی در بهره‌برداری از اینگونه رویدادها فراهم می‌شود، اما با توجه به نو بودن این جریان لازم است مقدمات برگزاری این رویداد به خوبی طرح‌ریزی شده و نه فقط در تهران که مدارس سایر استان‌های کشور با اطلاع از برگزاری چنین رویدادی، در جریان رخدادهای آن قرار گرفته و با مشارکت خود، به رونق این بخش به شکل ملی کمک کنند.

این طراح لباس درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: از سال گذشته تلاش کرده است تا در زمینه طراحی لباس فرم سازمانی نیز اثاری را در مجموعه خود ارائه دهد.

برنده گفت: معتقدم هر اندازه در جامعه ایرانی به موضوع طراحی لباس از دوران کودکی توجه شود، در آینده شاهد معرفی جامعه‌ای خوش‌پوش به جهانیان خواهیم بود و از سوی دیگر فرزندانی آشنا به مقولات طراحی و خلاقیت در انتخاب پوشاک به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهایشان را تربیت خواهیم کرد.