سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سعیده‌سادات مجیب‌زاده مدرس صنایع دستی و مدیر و مسئول مجتمع آموزشی "هنر شیوا" درباره روند فعالیت خود در عرصه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای صنایع دستی در حوزه مد و لباس بوده است. بسیاری بر این باور هستند که با استفاده هر چه بیشتر از هنرهای مختلف در حوزه پوشش به راحتی می‌توان در مسیر احیای این صنایع گام برداشت.

مجیب‌زاده با اشاره به اینکه طی چهار دوره حضور در جشنواره مد و لباس فجر و دیگر رویدادهای این عرصه تلاش کرده است در مسیر دانش‌افزایی مخاطبان گام بردارد، اظهار داشت: هنرهایی مانند سرمه‌دوزی، کچه‌دوزی و پته‌دوزی در مقطعی در حال فراموش شدن بود اما این روزها به مدد تلاش هنرمندان عرصه صنایع دستی این هنرها احیا شده است و مقوله مد و لباس به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترها برای نمایش هر چه بهتر این هنرها می‌تواند مبلغ خوبی برایشان باشد.

مدیر و مسئول مجتمع آموزشی "هنر شیوا" با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد هنرجویان صنایع دستی افزوده می‌شود، بیان کرد: به واسطه استقبال روزافزون خانم‌های ایرانی از آموزش صنایع دستی، انواع روش‌های قدیمی تزئین لباس در حال احیا است.

او افزود: بسیاری از هنرجویان ما از جمله افرادی هستند که در عرصه‌ها مختلف تحصیل‌کرده هستند اما علاقه دارند که خود بتوانند با هزینه‌ای مقرون به صرفه لباس‌های ساده خود را زینت بخشند و با علاقه بسیار این کار را انجام می‌دهند.

مجیب‌زاده در خاتمه گفت: هنرجویان در پایان دوره‌های آموزشی مجتمع آموزشی "هنر شیوا" مدرک فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند و در ادامه می‌توانند با طی مراحل مختلف، خود نیز به عنوان مدرس در مسیر احیای انواع صنایع دستی گام بردارند.