سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پوشاک مردم لرستان درنهایت زیبایی و سادگی نمادی از پوشش اصیل اسلامی است که امروز جز در برخی مناطق روستایی و عشایری شاید دیگر نتوان نشانی از آن یافت. نوع دوخت لباس‌های سنتی در لرستان و رنگ‌های به‌کاررفته در این پوشش‌ها منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است.

مردان لرستانی نیز دارای پوشش ساده‌ای هستند که جنبه‌های تزئین آن کمتر است و در عرف معمول این دیار به "شال و ستره" معروف است. پوشاک زنان جوان لر با پارچه‌های الوان در رنگ‌ها و طرح‌های شاد با سربندهای زیبا و رنگی است. زنان مسن‌تر پارچه‌هایی به رنگ تیره و طرحی ساده و سربندی سیاه‌وسفید را ترجیح می‌دهند.

چهل و نهمین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی کشور در استان لرستان رقم خورد.

در گزارش عملکردی که از سوی کارشناس و مسئول دبیرخانه مد و لباس استان لرستان منتشرشده آمده است:

"با عنایت به الطاف الهی و به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با مشارکت و همکاری هنرمندان، فعالان و دست‌اندرکاران عرصه طراحی و تولید پوشاک و با مساعدت ویژه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نمایشگاه استانی و چهل و نهمین جشنواره ملی مد و لباس را برگزار کرده است."

ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دستیابی به الگوهای نوین در مد و لباس ایرانی، معرفی توانمندی‌های صنایع پوشاک و لباس بومی با رویکرد بومی و محلی، مزیت‌سازی و رسانه‌ای کردن حرکت‌ها و فعالیت‌های تأثیرگذار و ورود کالای تولید ملی به سبد خانوار ایرانی ازجمله اهداف این رویداد عنوان‌شده است.

فراخوان این رویداد به مدیران دستگاه‌های اجرایی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه، اصناف و تعاونی‌های تولیدی مد و لباس ارسال‌شده است.

بانک اطلاعاتی فعالان حوزه مد و لباس استان لرستان در بخش دیگری از این گزارش عملکرد آورده شده است.