سرویس مد و لباس هنرآنلاین: الناز حدیدی مدیر طراح لباس، مدرس دانشگاه و مدیر مؤسسه طراحان مد درباره برنامه‌های این مرکز در سال جدید به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در سال گذشته، از ابتدای انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با این رویداد همراه شدم و از نزدیک شاهد روند حرکتی جریان مد در شهرهای مختلف بودم.

حدیدی به حضور در نشست‌های توجیهی پیش از جشنواره در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در این بخش با حضور در استان‌های سمنان، هرمزگان و مازندران و همچنین ارائه مشاوره به شکل مجازی و آنلاین به طراحان لباس در 23 استان تلاش شد هنرجویان سراسر کشور را برای حضور در مهم‌ترین جریان کشور در حوزه مد و لباس راهنمایی کرده و سهم آن‌ها را در کنار هنرجویان تهرانی افزایش دهیم.

این مدرس دانشگاه در ادامه به راه‌اندازی دپارتمان‌های مختلف در "مؤسسه طراحان مد" اشاره و تصریح کرد: در سال جدید تلاش می‌کنیم تا افزایش دانش هنرجویان در حوزه‌های میان‌رشته‌ای همچون جامعه‌شناسی، سبک‌شناسی و فلسفه در مد را مورد توجه قرار دهیم.

او افزود: همچنین بنا داریم موضوع آموزش طراحی و دوخت کفش را نیز به شکل جدی در میان سرفصل‌های آموزشی بگنجانیم و همچنین آموزش طراحی پارچه را نیز ب تکیه بر متدهای روز دنیا مورد توجه قرار دهیم.

حدیدی اذعان داشت: "مؤسسه طراحان مد" بالغ بر 150 برند را وارد بازار کار کرده و این حاصل روند حرکتی هنرجویان این مؤسسه است که همگی ضمن آشنا شدن با روند ورود به بازار کسب و کار، لوگوهای خود را به ثبت رسانده و با نام‌های مشخص به عرضه محصولات خود اقدام کرده‌اند.

او در خاتمه گفت: همواره هدفم دانش‌افزایی درحوزه مد و لباس بوده است و در این راستا امیدوارم که سال جدید، فضای رقابت سالم برای فعالان این حوزه به شکلی پرشورتر از قبل ایجاد شده و نتیجه زحمات هنرمندان حوزه مد و لباس با همراهی بخش صنعت و همسو با استانداردهای جهانی وارد بازار شود.