سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی روحی مدیر دپارتمان تخصصی طراحی پارچه و لباس روحی درباره برنامه‌های این مرکز آموزشی در سال پیش رو به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: جشنواره مد و لباس در دوره هشتم، فضای مناسب‌تری را در قیاس با دوره‌های گذشته فراهم کرد چرا که مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو این امکان را برای حضور سایر فعالان این عرصه فراهم می‌کند. در ادامه بسیاری از افراد حاضر در این عرصه با یکدیگر تعامل داشته و تلاش می‌کنند تا دانش و تجربه خود را در فضایی همچون جشنواره مد و لباس فجر با یکدیگر به اشتراک‌گذارند.

روحی با اشاره به این که یکی از مشکلات او و همکارانش در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر نبود فضای کافی برای غرفه‌های انجمن‌ها و مؤسسات مربوط بود بیان کرد: متأسفانه در این دوره در قیاس با دیگر ادوار جشنواره مد و لباس فجر فضای لازم و کافی برای معرفی مجموعه خود به مخاطبان این رویداد وجود نداشت، با این‌ همه تلاش کردیم نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی مورد نظر را برگزار کنیم.

مدیر دپارتمان تخصصی طراحی پارچه و لباس روحی افزود: در سالی که پشت سر گذاشتیم، بسیاری از هنرجویان ما تلاش کردند برنامه‌هایی برای ورود به بازار کار و در کنار آن کارآفرینی داشته باشند و بدون شک یکی از مهم‌ترین اهداف ما اتصال طراحان با فضای تولید و بازار کار است.

روحی با اشاره به اینکه بسیاری از بحران‌های اقتصادی و نوسانات ارزی کمک کرد تا بازار داخلی مد و لباس رونق یابد اذعان داشت: برخی از تهدیدها به‌مثابه فرصت هستند و اکنون‌که به دلیل افزایش نرخ ارز شاهد کاهش واردات به کشور هستیم، بهتر است دست در دست هم دهیم و به نوع خود کمک کنیم تا از شرایط موجود سربلند خارج شویم.

او در خاتمه گفت: تمامی دیدگاه‌ها سازنده هستند. در این میان باید در هر مقامی که حضور داریم نقدها را بپذیریم و باوجود اتفاقات و نابسامانی‌های اقتصادی روندی را پیش گیریم که برای همه ما در عرصه مد و لباس موفقیت‌هایی را به ارمغان آورد.