سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در این مطلب، مشروح فراخوان سومین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی دانشگاه شریعتی، اهداف، بخش‌ها و تقویم اجرایی این رویداد را بخوانید.

سومین جشنواره ملی مد و لباس دانشجویی دانشگاه شریعتی از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به این رویداد تا ۲۵ فروردین ۹۸ اعلام شده است.

اهداف جشنواره

 هدف اصلی:

 ارتقاء سطح عملی و علمی پوشش اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان ، از طریق طراحی- تولید و ارائه پوشاک مناسب توسط فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خلاق و خوش‌فکر با همکاری کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور .

اهداف فرعی:

 1. ایجاد فضای تعامل فرهنگی در بین دانشجویان در راستای اهداف جامعه ایرانی

 2. ایجاد فضای ارتباطی بین علاقه‌مندان به این رشته و مراکز صنعتی و تولیدی و بازار کسب‌وکار

3.برقراری زمینه‌های مناسب جهت معرفی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خلاق در رابطه با طراحی لباس به جامعه

4.آماده‌سازی بستری مناسب جهت کارآفرینی

شرکت‌کنندگان:

 دانشجویان فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی و رشته‌های تخصصی و غیرتخصصی

تفکیک جنسیتی در این زمینه وجود ندارد

دبیرخانه:

 دبیرخانه از تاریخ 1/10/97  فعال بوده و از طریق سایت دانشکده دکتر شریعتی کلیه اطلاعات و گزارش‌ها و مقررات جشنواره را به اطلاع عموم علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان اعلام خواهد نمود.

 آدرس دبیرخانه : تهران- بزرگراه شهید تند گویان- خیابان میثاق جنوبی- خیابان ۶۱ دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی -دبیرخانه جشنواره ملی مد لباس دانشجویی

وب‌سایت:   www.shariaty.ac.ir/ctdg  

تلفن: 55032700

بخش‌های جشنواره

الف : رقابتی

 1-مسابقه طراحی لباس بانوان

1-1-لباس اجتماع بانوان

2-1-لباس مشاغل بانوان

3-1-لباس مجلسی بانوان

4-1-  لباس مناسب اجتماعی غیر مانتو

 2-مسابقه طراحی لباس آقایان

 1-2-طراحی لباس اجتماعی آقایان (رسمی) غیر از کت‌وشلوار

2-2- طراحی لباس اجتماع (غیررسمی)

 3-مسابقه طراحی ملحقات لباس

 3-1- طراحی کیف

2-3-طراحی کفش

3-3- طراحی زیورآلات

 4-3- طراحی شال و روسری

4-مسابقه زنده طراحی لباس و دوخت از ایده تا اجرا

 5- مسابقه تصویرگری لباس

 6- طراحی نرم‌افزاری الگو

7-طراحی نرم‌افزاری لباس

 

ب: غیررقابتی

1-    کارگاه‌های آموزشی

 در این بخش از کلیه اساتید و صنعتگران برای کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه دعوت به عمل می‌آید.

 موارد پیشنهادی جهت برگزاری این کارگاه‌ها به شرح زیر است :

-  شناخت پارچه

-  پارچه سازی و کاربرد مواد تزیینات لباس

- تکه‌دوزی و کاربرد آن در لوازم و تابلوهای تزئینی

- آموزش نقاشی روی پارچه

 2-نشست‌های جشنواره

 هرروز نشست‌های تخصصی با مدیران فعال در بخش صنعت تولید برگزار خواهد شد.

موضوعات  نشست‌ها

•    بازار کسب‌وکار را چگونه بشناسیم

•    کارآفرین در بخش تولید پوشاک

•    انتظارات جوامع صنعتی از یک طراح

غرفه‌های نمایشی:

الف : در این بخش جهت نمایش توانمندی و خلاقیت مراکز آموزشی در بخش پوشاک و ضمایم آن غرفه‌های جهت ارائه یا فروش آثار در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت (اطلاعات کامل آن در سایت جشنواره قابل‌رؤیت خواهد بود ) که درصدی از فروش به مرکز برگزارکننده پرداخت خواهد شد.

 ب:  صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی در بخش پوشاک می‌توانند جهت دریافت محل قفل به دبیرخانه جشنواره تماس حاصل نمایند.

نمایش آثار برگزیده خارج از مسابقه

در این بخش  آثار ارسالی که با ضوابط بخش رقابتی هماهنگی نداشته ، ولی دارای نوآوری تزئینات خاص و یا استفاده از روش‌های متفاوت باشند مانند لباس‌های نمایشی- لباس تئاتر یا نمایش -لباس‌های مفهومی به نمایش گذاشته می‌شود.

شرایط عمومی:

1-5 کلیه آثاری که از گروه داوری بالای ۶۰ از ۱۰۰ امتیاز کسب نمایند می‌توانند به مرحله دوم و درنهایت به‌عنوان آثار منتخب به نمایش گذاشته شود.

2-5 اصل اثر( لباس) همراه طرح اولیه ارائه شود.

3-5  حداکثر آثار ارسالی برای هر هنرمند در هر بخش جشنواره 3 اثر است .

4-5  آثار ارسالی همراه با شناسنامه کامل اثر فرستاده شود( شناسنامه ضمیمه  فراخوان است )

5-5 لباس اجتماعی ارسالی بایستی با موازین شرعی و عرضی جامعه هماهنگ باشد.

6-5 استفاده از پارچه‌های مناسب که ترجیحاً پارچه‌های تولید داخل باشد .

7-5 رنگ‌ها و ترکیب‌بندی لباس‌ها با شرایط  استفاده‌کننده هماهنگ باشد.

8-5 راحتی و سهولت در پوشیدن و استفاده در مدت‌زمان طولانی در طرح و دوخت در نظر گرفته شود .

9-5 طرح لباس مناسب جامعه و مراکز علمی واداری و دانشگاهی باشد.

10-5  استفاده از دوخت‌های سنتی، تکنیک پارچه سازی طرح‌ها و چاپ‌های نوآورانه دارای امتیاز ویژه است.

11-5 طرح‌ها جدید و خلاق بوده و در جشنواره‌های گذشته ارائه نشده باشد .

12-5 تمام آثار ارسالی باید با سایز استاندارد ۳۸ الی ۴۴ ارائه گردد .

13-5طرح‌های کاغذی ارسالی هماهنگ بالباس‌های ارائه‌شده و در ابعاد a۳ و رنگی باشد.

14-5 آثار ارائه‌شده درصورتی‌که به‌صورت گروهی از مراکز آموزشی ارسال می‌شود با تأیید و نظارت مدیر مرکز و اساتید تخصصی مرکز جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس ارائه شود.

بخش زنده مسابقه از ایده تا اجرا:

1-6این مسابقه در 2 روز و در گروه‌های سه نفره تا پنج نفره برگزار خواهد شد.

 2-6 اعضا مشخصات خود را در فرم‌های موجود در سایت پر نموده و به دبیرخانه ارسال نمایند.

3-6  اعضا باید شامل طراح- الگوساز و کارشناس دوخت باشند که در فرم مشخص است .

4-6 کلیه لوازم اعم از پارچه، تزیینات، وسایل دوخت و غیره در اختیار متقاضیان خواهد بود.

5-6  کلیه طرح‌های اجراشده در اختیار جشنواره خواهد بود.

6-6 در داوری این مسابقه مدیران بخش صنعت؛ تولیدکنندگان پوشاک و اساتید دانشگاهی  طرح‌های مناسب را جهت تولید و ارائه در جامعه انتخاب می‌کنند.

7-6 تمام مراحل اعم از طراحی ، بسته‌بندی،  قیمت‌گذاری توسط گروه مسابقه‌دهنده انجام می‌پذیرد .

8-6 متقاضیان می‌توانند اسامی گروه را برای واریز مبلغ جهت شرکت در مسابقه طراحی دوخت به  ایمیل دبیرخانه حداکثر تا ۲۰ فروردین ۹۸ اعلام نمایند.

9-6 به برگزیدگان مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

10-6 پوشاک منتخب جهت تولید به بخش صنعت واگذار می‌گردد و برای طراحان امتیاز ویژه در نظر گرفته می‌شود.

 11-6 کلیه طرح‌های منتخب که در جشنواره نمایش گذاشته می‌شود امتیاز شیما دریافت خواهند کرد.

داوری:

کمیته منتخب از مدیران گروه دانشگاهی مدیران صنعت و کارآفرینان موفق و یک نماینده دانشجویی در رشته مرتبط به‌عنوان داوران جشنواره تشکیل می‌‌شود.

تقویم اجرایی جشنواره

افتتاحیه جشنواره ۸ اردیبهشت ۹۸

اختتامیه جشنواره ۱۴ اردیبهشت ۹۸

مهلت ارسال آثار تا ۲۵ فروردین ۹۸