سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مریم افغان و مسئول امور طراحان بنیاد ملی مد و لباس درباره جایگاه و اهمیت مسابقات زنده "از ایده تا اجرا" در حوزه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، این بخش با اعلام آمادگی بالغ‌بر 100 گروه سه‌نفره از سراسر کشور همراه شد و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشت.

افغان با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در زمینه طراحی لباس اذعان داشت: انتخاب 20 گروه از میان 100 گروه کار دشواری بود چرا که اغلب فعالان عرصه مد و لباس دارای ظرفیت‌های بسیاری برای حضور در چنین عرصه‌ای هستند اما در نهایت لازم بود که به حضور 10 گروه از تهران و 10 گروه از دیگر استان‌ها اکتفا کنیم.

این طراح لباس و مسئول بخش مسابقه زنده "از ایده تا اجرا" در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر ابراز امیدواری کرد که در سال جدید آثار برگزیده مسابقات "از ایده تا اجرا" به تولید انبوه برسند و گفت: با توجه به ملاک‌های داوری در این بخش که یکی استفاده از الگوهای اسلامی ایرانی و دیگری کاربردی بودن طرح‌ها بود، امیدواریم که شاهد ورود آثار برتر به چرخه تولید باشیم.

افغان گفت: یکی از رسالت‌های جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند معرفی نیروهای توانمند در تمام زمینه‌ها به بازار کار باشد و کارآفرینی می‌تواند از توجه خروجی همین مسابقات با موضوعات مختلف حاصل شود.

بخش_های+مسابقه+زنده+و+نشست+های+هشتمین+جشنواره+بین_المللی+مد+و+لباس+فجر+ (1)

او به ژانرهای مورد توجه در بخش مسابقه "از ایده تا اجرا" در ادوار مختلف جشنواره مد و لباس فجر اشاره کرد و گفت: لباس اجتماع بانوان، پیراهن مردانه و ملزومات و ملحقات عفاف و حجاب در این بخش مورد توجه قرار گرفت که البته با تفکیک برخی دیگر از بخش‌های جشنواره، شاهد پرداختن به ابعاد گوناگون حوزه پوشش و رسته‌های مختلف بودیم.

مسئول امور طراحان بنیاد ملی مد و لباس در خاتمه گفت: ایجاد فضای رقابتی برای افرادی که تجربه چندانی در حیطه کاری مد و لباس ندارند می‌تواند آن‌ها را در موقعیت سنجش توان خود قرار داده و با پی بردن به نقاط ضعف، مسیر مناسبی را برای تقویت هنر آن‌ها فراهم کند.