سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و در بخش بین‌الملل که  با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد، نشان مهتاب برای اولین بار برای پوشاک و زیورآلاتی که با هدف ارائه در بازارهای جهانی و با الهام از پوشاک سنتی جنوب ایران و هنر سوزن‌دوزی طراحی شده‌اند، در نظر گرفته شد. این نشان به پاسداشت و یادبود بانوان هنرمند این خطه از جمله مهتاب نوروزی، به عنوان سمبل این بانوان هنرمند معرفی شد.

مهلا زمانی از طراحان برجسته که پیش از این سابقه طراحی لباس برای زنان سرشناس خارجی را در کارنامه خود دارد، برای کمک و همراهی به مناطق محروم و زنان این خطه که با دستان هنرمندشان اقدام به خلق و آفرینش پارچه‌های زیبا و سوزن‌دوزی‌های بی نظیر می‌کنند در چابهار حضور یافت و به آموزش و به روز کردن این بانوان خود اقدام کرد، چرا که معتقد است بلوچ‌دوزی ایران باید مانند گذشته رونق داشته باشد.

رونمایی از لباس ملکه برونئی با طراحی مهلا زمانی

در کنار این آموزش، حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی پس از دیدار از آثار این بانوی هنرمند، از او خواست لباسی برای ملکه این کشور طراحی کند تا هدیه‌ای مناسب از ایران به این کشور باشد. در همین راستا مهلا زمانی با استفاده از بلوچ‌دوزی زنان ایران و همچنین دریافت از المان‌ها و نشانه‌های هفت شهر عشق و خرابه‌های معبد چغازنبیل در شوش دانیال اقدام به طراحی لباسی کرد که شب گذشته طی مراسمی در مزون وی از این لباس رونمایی شد.

این لباس توسط بانوان هنرمند ایرانی چابهار و تهران طی مدت سه روز آماده  و با همراهی زنان حرفه‌ای در ایران تولید شد تا هدیه‌ای مناسب از ایران برای ملکه این کشور 500هزار نفری مسلمان نشین باشد.

از آنجایی که برونئی کشوری گرمسیری است پارچه این لباس بسیار لطیف و  سبک است و روی این لباس نیز از تکه‌های بلوچ دوزی، ملیله دوزی، سرمه‌های کهنه نخی، مروارید دوزی و سوارسکی استفاده شده است.

این لباس شامل دو تکه زیر و رو است که تکه  رو شامل مانتو است و از آنجایی که ایران به رنگ فیروزه‌ای در جهان شناخته شده است تکه‌های بلوچ دوزی آن از این رنگ دوخته شده است.

رونمایی از لباس ملکه برونئی با طراحی مهلا زمانی

شب گذشته طی مراسمی با حضور هنرمندانی چون فریبا متخصص، شبنم قلی‌خانی، فلور نظری و همچنین رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران و علاقمندان به آثار مهلا زمانی از این لباس رونمایی شد تا روز چهارشنبه همراه با سفیر ایران در برونئی به ملکه این کشور اهدا شود.