سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در آخرین گزارش عملکرد واصله از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی توضیحاتی درباره دهمین نمایشگاه مد و لباس این استان در قالب پنجاه و هشتمین نمایشگاه مد و لباس کشور ارائه شده است.

دراین گزارش به تفاهم‌نامه ارشاد این استان با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توسعه فعالیت‌های حوزه مد و لباس به منظور گسترش، ترویج و اعتلای فعالیت‌های هنری در استان با نگاه ملی، زمینه‌‌سازی برای جذب مخاطین و آموزش و ارتقا دانش و تجربه مجریان اشاره شده است.

در ادامه به بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه اشاره می‌شود:

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در مصرف بهینه اعتبارات تخصیص یافته برای کمک به فعالیت‌های هنری در زمینه هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی. آموزش‌های هنریو مد و لباس در استان با مدیریت و هماهنگی اداره کل در قالب مفاد تفاهم‌نامه که با نظارت دفاتر تخصص معاونت انجام می‌شود.

حمایت از هنرمندان استان و شهرستان (برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، نشست‌ها، تولید و اجرای آثار هنری، آموزش) و اشاعه فعالیت‌های هنری بر اساس طرح‌های مصوب.

شیوه‌های حمایت:

اعطای کمک مستقیم به فعالیت‍‌‌های هنری که مبالغ معینی برای آنها اختصاص یافتهخ است و حسب اعلام اداره کل استان و با ارائه اسناد مثبته مورد تأیید ادارات کل تخصصی حوزه معاونت مبلغ تعیین شده به حساب بخش غیردولتی مجری فعالیت هنری واریز خواهد شد.

فعالیت‌های حوزه مد و لباس مندرج در این تفاهم نامه به شرح زیر است:

برگزاری نمایشگاه مد و لباس و عفاف و حجاب

تکمیل بانک اطلاعاتی

حمایت از الگوهای مورد تأیید

توانمندسازی طراحان و هنرمندان مد و لباس

بخش‌های دیگر این گزارش عملکرد شامل تصاویری از دهمین نمایشگاه مد و لباس استان خراسان جنوبی است که طی آن شش هنرمند بیرجند آثار خود را ارائه کرده‌اند.