سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین اختتامیه بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، عصر چهارشنبه اول اسفندماه با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره، انسیه زاهدی دبیر بخش علمی دانشگاهی و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مدرسان، دانشجویان، طراحان، تولیدکنندگان و صنعتگران در سالن اجتماعات بوستان گفتگو برگزار شد.

انسیه زاهدی دبیر بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با اشاره اینکه در پایان هر دور، نقد مایه حیات این رویداد بوده است اذعان داشت: پس از بررسی ادوار گذشته، تلاش کردیم در این دوره وجهه بیشتری به بخش علمی دانشگاهی ببخشیم و در دو بخش، رویکرد توسعه پایدار را در فعالیت دانشگاهیان دنبال کردیم.

زاهدی با اشاره به اینکه لازم است تمامی دستاوردهای پژوهشی در حوزه مد و لباس به دست صنعتگران رسد اذعان داشت: باید مدل چندضلعی دانشگاه، صنعت و بازار را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم و در این میان باید بدانیم پایان‌نامه‌ها عمر و سرمایه کشور هستند.

دبیر بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تأکید کرد: سایر دانشگاه‌ها و گروه‌هایی که برای حضور در این بخش طی سال‌های آتی اعلام آمادگی می‌کنند، از این پس با برنامه مشخص پا به این عرصه گذاشته و از فضا و بستر فراهم شده در مسیر رونق فعالیت‌های خود و افزایش دامنه ارتباطات به نحو شایسته بهره گیرند.

صدیقه پاک‌بین دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز در سخنانی، تعداد بازدیدکنندگان در این دوره از جشنواره را بی‌سابقه برشمرد و گفت: دانشگاهیان به شکلی فعال و پرتلاش در جشنواره هشتم درخشیدند و در تمام بخش‌ها به شکلی پویا حضور به هم رساندند.

پاک‌بین افزود: توجه دانشگاهیان را به بخش صنعت و فعالیت‌های انجام‌گرفته در این حوزه معطوف می‌کنم چرا که آن‌ها می‌توانند با کسب دانش فنی از شرایط حاکم بر صنعت پوشاک آگاه شده و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در مسیر افزایش دانش خود گام بردارند.

در ادامه، اسامی برگزیدگان بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر اعلام شد:

تقدیر از داوران علمی جشنواره: صدیقه پاک‌بین، انسیه زاهدی، مریم مونسی‌سرخه، پروانه قاسمیان، روح‌الله باقرزاده، هوشنگ حکمتی، اکرم جعفری کیان، فریناز فربود، سیامک ناظمی، فاطمه کاتب

تقدیر از داوران تصویرسازی: محبوبه الاهی، مرضیه زارع، سیامک ناظمی، نازنین اسفندیاری، فریبا یوسف پور، شهرتاش رزمجو

تقدیر از برگزیدگان بخش تصویرسازی: نفر اول رامین صباغی ملکی، نفر دوم مهسا کلهر، نفر سوم فهیمه اخوان، شایسته تقدیر محبوبه یزدانی

برگزیدگان کارگاه‌ها و نشست‌های برتر بخش علمی دانشگاهی: زهرا رسول‌زاده، سیامک ناظمی و آزیتا رحیمی، سهراب رحیمی

غرفه‌های برتر بخش علمی دانشگاهی: آموزشگاه رشیدی، دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۸، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

تقدیر از همراهان بخش علمی دانشگاهی: شرکت همایش پردازان البرز، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، دانشکده شریعتی

در پایان این مراسم از دو کتاب چادر اثری از راضیه ابراهیمیان و اولین زیست‌بوم نساجی مد و لباس اثر وحید بصیری و همچنین قلم تیان کاری از سحر تلقانی رونمایی شد.