سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاه زیورآلات و مجسمه‌های پوشیدنی ترنگ دانشمند از روز جمعه سوم اسفندماه و به مدت شش روز در نگارخانه کاما به نشانی تهران، خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم برپا می‌شود.

"و اسب؛ آیا به یاد می‌آوری؟" عنوان این نمایشگاه است و رسول رخشا از فعالان عرصه ادبیات و روزنامه‌نگاری درباره این رویداد چنین نوشته است:

"وقتی از مجسمه‌های پوشیدنی حرف می‌زنیم، درواقع اذعان می‌کنیم که این اشیای زینتی، خود را محدود به زیورآلات نمی‌دانند و می‌خواهند بر کیفیتِ مجسمه بودن خود نیز تأکید کنند پس با این تعریف، ما سمت‌وسو پیدا می‌کنیم به سمتِ هنری که علاوه بر کاربردی و تزئینی بودن، می‌خواهد بر وجهه‌ی هنری خود نیز اصرار بورزد، این نکته ازآنجا روشن‌تر می‌شود که هنرمند در ساختن ِمجسمه‌هایش بر یکه بودن آن‌ها نیز تأکید می‌کند.

اسب، در کارهای ترنگ دانشمند، عنصری ست که با تکرارشوندگیِ متفاوت خود علاوه بر موتیف شدن، به نقشی معنادار و تفسیرپذیر بدل می‌شود. اسب در کارهای نقره‌ای او گاهی همان اسبِ اسطوره‌ای در هنر ایران است، گاه برگردانی امروزی می‌شود از اسبِ کهن‌سال تاریخی، گاهی از سوژه بودن خود جدا و اعضایش به پاره‌های معنادارِ دور از همی بدل می‌شود و در عبور معاصرتر خود، خطوط و انحنای آشنا و مطبوع ِ اسب به انتزاع ِ گسترده‌ای می‌رسد که میل ِ درونی هنرمند را رهاتر می‌کند. رها شدنی که معناساز است و فقط ویترینی برای نشان دادن فرم‌های خاص نیست. درواقع تم، موتیف و مضمون اسب در این مجموعه مدام در حال دگر دیسی و تغییر است و با پویایی خود از جایی به‌جایی دیگر می‌رود. گاه آرام نشسته و گردن و یالش را مخالف خوانِ بادکرده است. گاه ایستاده و گردن‌فراز در جستجوی ماه ِ پنهان بالای سر است. گاهی گام زنان، گاه چهارنعل و به تاخت می‌شود و گاهی نیز فقط رفتار بدن اوست که به شکل خطوط ِ سیالی برای ما به‌جا می‌ماند، امابنظر می‌رسد آنچه در این کارها دیدنی تراست، معنا و احترامِ دور و نزدیکِ همراه ِ اسب است که می‌تواند در زندگی امروز ما همراهمان باشد."