به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مجتبی حیدری مدیر امور استان‌های هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجردر گفتگو با روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره فعالیت بخش استان‌ها در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: همزمان با آغاز به کار هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بیش از بیست استان کشور در راستای فعالیت جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، فعالیت‌های ملی خود را آغاز کردند.

حیدری با تاکید بر رضایتمندی از حضور استان‌ها در برگزاری جشنواره ملی مد و لباس فجر خاطرنشان کرد: از جمله استان‌هایی که در این راستا فعالیت می‌کنند می‌توان به استان‌های اصفهان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد اشاره کرد که در راستای جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر فعالیت ملی خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در برخی از استان‌ها آثار ارسالی که بدست ما رسیده تقریباً بیش از ٨٠٠ اثر در هر استان است که ما آثار را در بخش‌های متنوع یعنی سطح نمایشگاه و سطح جشنواره در معرض دید عموم قرار دادیم.

مدیر امور استان‌ها درباره برگزاری بخش مسابقه ایده تا اجرا تصریح کرد: نکته مهم در بخش استان‌ها، مسابقه ایده تا اجرا است که شامل لباس اجتماع بانوان، بالاتنه مردان و عفاف و حجاب است که از تاریخ ٢٦ بهمن تا ٣٠ بهمن در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود. ٢٦ تا٢٨ بهمن برای بخش لباس اجتماع بانوان، ٢٨ تا ٢٩ بهمن لباس بالاتنه مردان و ٣٠ بهمن نیز بخش عفاف و حجاب را شامل می‌شود.

در مسابقه ایده تا اجرا استان‌هایی همچون؛ قم، مازندران، اصفهان، گلستان خراسان رضوی، اردبیل و هرمزگان شرکت داشتند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار خوشا مکران و نقش بی‌مثالش ٢٦ بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از ساعت ١٠ صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.