به گزارش هنرآنلاین، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی پیام خود را به مناسبت هشتمین جشنواره مد و لباس فجر اعلام کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

"آداب و آنات انسانی، تظاهرات متمایزی دارد که هر کدام متضمن جلوه‌های بکر و بدیعی از شور و شعور آدمیزادی است. از جمله این جلوه‌ها، مجموعه البسه و فرهنگ پوشش است که از گذشته تا بدین روزگار، پیوسته، شاخصه و شخصیت فردی و مرتبت و منزلت اجتماعی در شمار آمده است. این دست کار انسان، به نیکویی، هم از بوم و اقلیم الگو پذیرفته و هم شناسای استعدادهای غریزی اقوام و دریافت‌های ذوقی مردمان بوده است. بسا که در این روزگار، از لباس، هم به مثابهی روایت گر روزگار و هم وجه تمایز سلایق ادوار انسانی نام برده می‌شود.

تأکید بر زیبایی، گذشته از رویکرد عام و توجیهات فردی و گروهی، اصل مردم محوری و اصالت مخاطب را یادآوری می‌نماید که در روزگار ما بنا به اقبال و استقبال از هنر طرح و مد لباس، اکنون به‌عنوان صنعتی شریف و هنری ارجمند یاد می‌شود.

گستره ایران‌زمین به غنیمت گنجینه اقوام، کلکسیون نادری از البسه و فرهنگ‌های پوشش است که کشف ظرفیت‌ها و ارائه قابلیت‌های هنری آن، می‌تواند آیاتی الهام‌بخش برای طراحان لباس و تولیدات متبوع معاصر باشد، آن چنان که بدین روزگار و به مدد تعاملات هم‌افزای این هنر و دیگر هنرها، توسعه مشهودی در فرهنگ البسه و توسعه طرح و تولید لباس بر مبنای الگوهای اقوام و اعلام ایرانی احساس می‌شود. هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با اتکال و اعتقاد به الگوهای سرزمینی، اثرات زادبوم و تجربیات انسانی، تلاش خود را بر بازشناسی این توان نامکشوف و تجربه نامشهود در نظام کلان البسه ایرانی متمرکز نموده است که در این دوره با توجه بخشی به نقش و نگار مکران که دستمایه مردمان کریم سیستان و بلوچستان است، امیدوار است اگرچه به دشواری اما به درستی نقش‌آفرینی کند.

در این اندک مجال، مراتب قدردانی خود از دست‌اندرکاران این رویداد را تقدیم نموده و امیدوارم به برکت برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی مد و لباس، این هنرصنعت ایرانی، بازارهای جهانی را تسخیر نماید."

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" ٢٦ بهمن تا ٢ اسفند  در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.