سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سال گذشته و در آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اذعان داشت امروز هفتمین آیین افتتاح جشنواره مد و لباس است و در فرهنگ ما هفت عدد کمال محسوب می‌شود از هفت طبقه آسمان هفت اقلیم شناخته شده که بزرگان جغرافیای قدیم از آن نام برده‌اند، هفت رنگ، هفت وادی و هفت‌خوان که جهان پهلوان ما رستم از هفت کار و مرتبه عبور می‌کند تا به کمال بایسته خود برسد. بنابراین وقتی برنامه‌ای به هفتمین مرحله خود می‌رسد یعنی به آستانه کمال رسیده است.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس جشنواره نیز بیان کرد کارگروه مد و لباس با تمام بضاعت، حرف شنیدن‌ها و سنگ‌اندازی‌ها پشتوانه هنر صنعت ایران است. به همین دلیل ما در این حوزه هیچ‌گاه خساست نخواهیم کرد و برای این مسئله کم نخواهیم گذاشت. من و همکارانم شهادت می‌دهیم یکی از حوزه‌هایی که شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کرد حوزه مد و لباس است.

اکنون در آستانه آغاز به کار هشتمین دوره این رویداد فرهنگی، هنری و اجتماعی هستیم و هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر جمعه در سالن اجتماعات بوستان گفتگوی تهران کلید می‌خورد.

به گفته قبادی رئیس جشنواره، امسال شاهد رشد 26 درصدی آثار رسیده هستیم و در میان بالغ بر 7728 اثر رسیده به دبیرخانه، 108 اثر به بخش مجموعه‌سازی، 31 اثر به بخش عفاف و حجاب، 562 اثر به بخش پوشش سر، 1811 اثر به بخش مانتو اجتماع، 1674 اثر به بخش مانتو مجلسی، 1289 اثر به آثار تولیدشده در سطح انبوه توسط برندها، 742 اثر به بخش زیورآلات، 65 اثر به بخش کیف و 449 اثر به بخش کفش اختصاص دارد.

هرچند بخش بین‌الملل مد و لباس فجر در گام هشتم امسال مهمان چابهار است و از امروز ساعت 16، این بخش با حضور مهمانان خارجی کار خود را آغاز می‌کند.

چابهار با شعار "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" میزبان جمعی از فعالان عرصه مد و لباس از کشورهای فرانسه، اسپانیا، سنگاپور، تونس، چین، قزاقستان، روسیه، ایتالیا، سوریه، عمان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، پاکستان، هند، افغانستان، لبنان و اندونزی است و در این جشنواره بخش‌هایی چون طراحان خارجی، طراحان ایرانی خارجی از کشور، سفارت خانه‌ها و پاویون ایران فعالیت خواهند داشت.

بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر تا 28 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دیگر بخش‌های جشنواره نیز شامل بخش استان‌ها و اقوام، بین‌الملل، مؤسسات مد و لباس و خانه‌های مد، انجمن‌ها و مراکز فرهنگی و هنری، بخش رقابتی و نمایشگاهی، مسابقه زنده از ایده تا اجرا در بخش‌های لباس بانوان، لباس آقایان و عفاف و حجاب، صنعت و بخش علمی دانشگاهی نیز از ۲۶بهمن تا ۲ اسفندماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقمندان در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو خواهد بود.

عناوین و مشخصات نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی بخش علمی دانشگاهی نیز به شرح زیر است:

photo_2019-02-13_13-23-39

بنا بر اعلام مهدی جعفری مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیاست کلی جشنواره استفاده از تمام ظرفیت رسانه‌ای کشور است و تلاش شده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور اعم از صوتی و تصویری (صداوسیما)، رسانه‌های مکتوب و الکترونیک و رسانه‌های نوین برای تبلیغ این دوره از جشنواره استفاده کنیم. امسال جلسات متعددی با مدیران شبکه های مختلف صداوسیما برگزار و تلاش شده در ایام برپایی هشتمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر، دو واحد سیار از بخش صدا و دو واحد از بخش سیما حضور داشته باشند.

حال باید منتظر ماند و دید که در هشتمین سال برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، چه رخدادهایی را به نظاره می‌نشینیم و رقابت میان جمع قابل توجهی از طراحان داخلی در پایان کار چه دستاوردهایی به دنبال خواهد داشت.