به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مدیر عامل  برند "بُرنُس مُد" از ایجاد زمینه صادرات آثار فاخر هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به صورت پایلوت به سه کشور قطر، ترکیه و امارات متحده عربی خبر داد.

محمدرضا شیرازی‌ها مدیر عامل "بُرنُس مُد" با اعلام این خبر گفت: بنا داریم آثار فاخر هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر کنیم اما در ابتدا به صورت پایلوت آثار به سه کشور قطر، ترکیه و امارات متحده عربی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بستر صادراتی در حوزه مد ولباس در کشور فراهم نیست، افزود: بستر وزیر ساخت صادراتی در حوزه مد ولباس در کشور فراهم نیست و برای تحقق این امر مهم باید همه دست به دست هم دهیم و بسترهای صادراتی مد ولباس ایرانی، اسلامی را فراهم کنیم.

شیرازی‌ها با بیان اینکه محصولات مد ولباس ایرانی دارای کیفیت بالایی است تصریح کرد: به جرات می توان گفت ایران در مقایسه با کمپانی های بزرگ پوشاک مانند ترکیه که در زمینه مد و لباس بسیار فعال است چیزی کم ندارد. بسیاری از طراحان ایرانی طرح های خود را به کشورهایی که در حوزه مد ولباس فعالیت می کنند می فروشند و این نشان دهنده ظرفیت بالای بین المللی طراحان ایرانی است.طراحان ایرانی نشان داده اند می توانند در عرصه بین المللی بدرخشند و این ادعا امروز اثبات شده است.

وی با بیان اینکه برای رشد و توسعه مد و لباس در هر کشوری همه نهادها باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند، اظهار داشت: ترکیهکشوری در همسایگی ایراناست که در سال های اخیر در زمینه مد ولباس در سطح کلان پیشرفت کرده است و هم اکنون به کشورهای مختلف صادرات دارد و این رشد و توسعه را مدیونصنعت سینمایی است در واقع صنعت سینمایی ترکیهدر زمینه صادرات مد و لباس خدمت کرده است به طوری که مردم برخی از کشورها برند های لباس را با نام بازیگران ترکیه ای می شناسند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه صادرات حوزه مد ولباس فعالیت کنیم نیازمند حمایت و همت ملی هستیم، همه میدانیم ایرانبرای حضور در بازارهای بین المللی هیچ زیرساختی ندارد، اما با بررسی فرآیند صادرات لباس در ترکیه می تواند مشکلاتش را برطرف کند.امروز کالاهای ترک در سطح کلان به کشورهای مختلف صادر می شود ودلیل این موفقیت بزرگ این است که ترکیه حلقه های اتصال صادرات را تکمیل کرده است.

مدیر عامل بُرنُس مُد بیان کرد: در همه کشورها، بخش تولید با بخش بازرگانی دو مقوله جدا از یکدیگر هستند به عنوان مثال کشوری مانند چین بخش تولیدی و بازرگانی جدا از یکدیگر دارد.در واقع شرکت هایی در عرصه بین المللی موفق تر عمل کرده اند که  بخش بازرگانی جدا از تولید داشته اند.

شیرازی ها خاطرنشان کرد: باید بخش بازرگانی را از مقوله تولید در کشور جدا کرد، به عنوان مثال کسی که به عنوان یک بازرگان مشغول به فعالیت است به طور دائم در حال فکر به تجارت کردن، معامله و برقراری نوع ارتباط و تعامل با بانکهای بین المللی است این در حالی است که در ایراناصنافدو کار تولید و فروش را باهم انجام می دهند و بخش بازرگانی ندارند.ایران دارای کارخانجات بسیار بزرگ و طراحان بسیار مجرب و ماهری است اگر بخش بازرگانی هم به این مجموعه اضافه شود صادرات مد ولباس فجر به کشورهای خارجی رقم خواهد خورد.

چگونگی ارسال کالا، چگونه تعامل داشتن با کشورهای خارجی، چگونگی ارسال و دریافت پول ، همه باید در قالب ارتباطات بین المللی با کشورها صورت پذیرد‌ و این امر مهم باید به بخش بازرگانی هر مجموعه تولیدی سپرده شود.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی مثالش" ٢٦بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی "بوستان گفتگو" برگزار می‌شود.