سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نخستین جشنواره استانی و شصت و پنجمین جشنواره کشوری، همزمان با هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 17 تا 20 اسفندماه سال گذشته به میزبانی ساری در مجتمع سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور فعالان، طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کشور برگزار شد.

برگزاری چنین رویدادی نشان داد که ظرفیت تولید محصولاتی که مورد پسند ذائقه مردم بوده و توان تولید انبوه داشته باشند در این استان وجود دارد. غرفه‌هایی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپا شد که در آن طراحان آزاد، دانشگاه‌ها و تولیدی‌های برند استان، هنر طراحی لباس مازندران را برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار دادند.

در جشنواره مد و لباس استان مازندران، تولیدکنندگان، ایده‌پردازان و طراحان حضور به هم رساندند.

مدیر کل ارشاد استان مازندران با اشاره به اینکه جای جشنواره مد و لباس در کشور و جامعه ما خالی بود اذعان داشت که زمانی نگاهمان به این موضوع مثبت نبود، تفسیر و برداشت خاصی از چیزی به نام مد نداشتیم و با این مقوله مخالفت می‌کردیم در حالی که مد از جمله مؤلفه‌های اجتماعی است که گریزی از آن نیست. مد و مدگرایی در تک تک افراد وجود دارد و همگان از دیدن پوشش خوب لذت می‌بریم.

در این جشنواره از میان 300 اثر ارسالی به دبیرخانه نخستین جشنواره مد و لباس مازندران در بخش‌های رقابتی شامل مانتوی اجتماع، طراحی، چادر، سربند، لباس کودک و لباس اجتماع آقایان، 60 اثر برگزیده شد و به جشنواره راه یافت.

از دیگر فعالیت‌های اداره کل ارشاد استان مازندران در حوزه مد و لباس می‌توان به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب به مناسبت جشن رمضان و هفته دولت، تشکیل انجمن طراحی پارچه و لباس، برگزاری نمایشگاه مانتوهای سنتی دست‌دوز با تکیه بر آثار سایر استان‌ها به ویژه بلوچ‌دوزی استان سیستان و بلوچستان، برپایی نمایشگاه مد و لباس با عنوان "پالتو برند ژما" با همکاری دانشگاه علمی کاربردی نوشهر، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، برپایی نمایشگاه گروهی "دیما دخت" و آثار دانشجویی به همت هنرستان آمل اشاره کرد.