به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، هیات انتخاب هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به دستور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور جهت بررسی اولیه آثار رسیده به دبیرخانه تشکیل شده است .

کار اصلی هیات انتخاب "رد و یا قبول" آثار رسیده به دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر فجر است که در مرحله اولیه، آثار رسیده توسط هیات انتخاب بررسی می شود اگر طرح های رسیده مطابق با شئونات اسلامی و شاخص های فرهنگ عمومی کشور و تکنیک های اجرا باشد مورد قبول واقع می شود.

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره باید دارای ویژگی هایی همچون پوشیدگی کامل و جذب نبودن، داشتن سایز استاندارد و اندازه طولی مناسب، استفاده نکردن از نماد و حروفی که مروج فرهنگ انحراف بیگانه، رعایت اصول علمی در طراحی لباس، استفاده دانش و خلاقیت طراح در حوزه الگو سازی و دوخت لباس، استفاده از دانش فنی در حوزه تزئینات فرهنگ اسلامی باشد.

آزاده آریایی، مینو کریمیان، مینا پرندکنی، فاطمه بلغانی و فاطمه بهرامی به عنوان هیات انتخاب آثار رسیده به هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر انتخاب شده‌اند و فعالیت خود را از روز جمعه 10 بهمن ماه آغاز کرده‌اند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی مثالش" ٢٦بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی "بوستان گفتگو" برگزار می‌شود.