سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  آیین رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته شامل آثاری از صدیقه پاک‌بین هنرمند و طراح پیشکسوت و بین‌المللی عرصه مد و لباس کشور، روز جمعه پنجم بهمن در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

هدی فرهنگ طراح لباس، ناظر و داور رویدادهای مد و لباس کشور درباره رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی و طراحی شده با تلفیق سنت و مدرنیته به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به زعم من، این رویداد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که تاکنون در حوزه طراحی مانتوی بانوان برپا شده و به جرئت می‌توان گفت این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش شکوه و عظمت فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را فراهم کرده است.

فرهنگ با اشاره به اینکه دانشی بالغ بر چهار دهه در زمینه طراحی و دوخت از سوی هنرمند آثار این نمایشگاه به معرض دید عموم درآمد اظهار داشت: چنین رویدادی این مهم را به اثبات می‌رساند که هنرمندان ایرانی با تکیه بر پشتوانه‌های تاریخی محسوس در لباس اقوام گوناگون و همچنین تسلط بر دانش روز جهان و دستاوردهای مدرنیته در عرصه مد و لبس حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و سراسر جهان می‌توانند با توجه به این داشته‌ها، هنر مردم ایران زمین در عرصه پوشاک را به رسمیت بشناسند.

این طراح لباس افزود: یکی از نکات مهم درباره آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه، حفظ پوشیدگی و وقار در لباس اجتماع بانوان است. هر یک از آثار می‌توانست به خوبی معرف سرمایه‌های عظیم فرهنگی و هنری ایران زمین باشد و خانم پاک‌بین با هوشمندی فراوان این نکات را مورد توجه قرار دادند.

او تصریح کرد: استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع در طراحی آثار، بهره‌گیری از نمادهای تاریخی و فرهنگی، تکیه بر هنرها و صنایع دستی مختلف و همچنین احیای انواع رودوزی‌های تزئینی و سوزن دوزی از دیگر ویژگی‌های آثار به نمایش درآمده در این رویداد بود.

ناظر و داور رویدادهای مد و لباس کشور با اشاره به اینکه طراحی این آثار با تکیه بر سالیان سال تجربه انجام شده و در مدت زمان سه ماه و اندی با دقت فراوان دوخته شده است، اظهار داشت: هر یک از آثار به نمایش در آمده در این رویداد می‌تواند به احیای لباس اقوام گوناگون ایرانی کمک کند و بدون شک تداوم این امر خواهد توانست به شکلی باشکوه و درخور، مد ایرانی را به سراسر جهانیان معرفی سازد.

فرهنگ در خاتمه گفت: امید است با برپایی این دست نمایشگاه‌ها در کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و فرانسه که به نوعی پایتخت‌های مد جهان هستند، بتوانیم مد ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم و علاوه بر تلفیق سنت و مدرنیته تلاش کنیم جایگاه و تاریخچه کهن ایران زمین در عرصه طراحی مد و لباس را باز پس گیریم.