به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، صدیقه پاک‌بین طراح پیشکسوت حوزه مد و لباس با اعلام این خبر افزود: با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آئین رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته با شعار "نقش‌های سنتی، طراحی مدرن" برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: تغییر ذائقه مردم ایران نسبت به پوشاک داخلی، مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه است.

این طراح لباس بیان کرد: بیش از ۸۰ دست لباس سنتی برگرفته از سوزن‌دوزی‌های زنان بلوچ، پته‌دوزی کرمان، گلیم‌ها و پارچه‌های دست‌بافت و شعربافی کاشان و کرمانشاه و گلیم‌های سیرجان، کالکشنی از تلفیق لباس‌های سنتی ایل قشقایی، بختیاری، کردی با مدرنیته در قالب مانتوی اجتماع، کت‌وشلوار، کت‌ودامن و لباس مجلسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

او اظهار داشت: کاری که برای اولین بار صورت گرفته است، از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته عرضه‌شده در هتل اسپیناس پالاس، لباس‌هایی از تکه پارچه‌های سنتی قومیت‌های مختلف ایران ویژه مراسم عقدکنان، طراحی شده است. دختران و پسرانی که علاقه‌مند به لباس‌های سنتی اما مدرن هستند، می‌توانند از لباس‌های سنتی مدرن ایرانی اسلامی در مراسم نامزدی و عقد کنندگان استفاده کنند.

پاک‌بین خاطرنشان ساخت: همچنین لباس‌هایی با تلفیق سنت و مدرنیته و برگرفته از لباس‌های سنتی قومیت‌های مختلف، با هدف معرفی لباس ملی و با هویت ایرانی، ویژه سلبریتی‌ها و اشخاص مهم مانند سفرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و اشخاص معروف در هنر، سیاست، فرهنگ طراحی شده است که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

او با بیان اینکه بنیان‌گذار دو برند ایرانی به نام‌های "پاکبین" و "حیات مد پاکبین" است، گفت: با تلفیق لباس پوشاک اقوام ایرانی و مدرنیته و عرضه آن در کشورهایی چون چین، ایتالیا، فرانسه، هندوستان و استرالیا، نام دو برند "پاکبین" و "حیات مد پاک بین" احیا و تبلیغ شد و در همین راستا از کشور استرالیا، هند چین، فرانسه و ایتالیا سفارش‌هایی داشتیم.

او در پایان یادآور شد: آئین رونمایی از مجموعه لباس‌های ایرانی با تلفیق سنت و مدرنیته در قالب نمایشگاه لباس، روز جمعه پنجم بهمن‌ماه ساعت ۱۱ الی ۱۷ در هتل اسپیناس پالاس واقع در سعادت‌آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱، برگزار می‌شود.