سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی یکتا که به مدت هشت سال به‌عنوان دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و نماینده بخش خصوصی در برخی کمیته‌ها و کمسیون‌های این اتحادیه مشغول به فعالیت بوده است، امروز مدیریت شرکت نساجی زرباف امین را بر عهده دارد. او برای افزایش تعاملات مجموعه خود با برندهای پوشاک کودک و نوجوان، غرفه‌ای را در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به محصولات خود اختصاص داده است.

یکتا درباره دلایل این حضور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بالغ بر 30 سال است که در زمینه تولید پارچه ایرانی مشغول به فعالیت هستیم، اما در سال‌های اخیر، آن‌گونه که باید متوجه نیاز مبرم بازار پوشاک کودک و نوجوان به پارچه ایرانی نشده بودیم.

او اظهار داشت: از آنجا که طی دو سال اخیر، افزایش چند برابری فعالیت برندهای ایرانی در زمینه پوشاک کودک و نوجوان را شاهد و خواهان سهم در این بازار هستیم.

این فعال صنعت نساجی با اشاره به اینکه در سال گذشته طیفی از پارچه‌های تولیدی این مجموعه در زمینه پوشاک کودک و نوجوان استفاده شده است اذعان داشت: اگر امروز در این جشنواره حضور داریم به آن دلیل است که تمایل داریم با برندهای حوزه طراحی و تولید کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنیم و همکاری خود را با این فعالان گسترش دهیم.

یکتا ادامه داد: بدون شک در زمینه تأمین پارچه و برندهای طراحی و تولید پوشاک برای نوزادان، کودکان و نوجوانان همچنان ضعیف هستیم و به همین دلیل تا به اکنون شاهد ربودن گوی سبقت توسط ترک‌ها در بازار خود هستیم.

او با تأکید بر اینکه در حدود پنج سال پیش تنها شاهد فعالیت دو یا سه برند در این زمینه بودیم تصریح کرد: آنچه در ماه‌های اخیر و به‌ویژه در نمایشگاه "ایران مد" شاهد بودیم، فعالیت بالغ بر 30 برند پوشاک نوزادان، کودک و نوجوان در کشور هستیم و تمایل داریم تا در حد توان با این برندها همکاری داشته باشیم.

یکتا افزود: نخ پارچه‌های ما ایرانی هستند اما رنگ و مواد تکمیلی را از خارج وارد می‌کنیم با این همه به جرئت می‌گوییم که توان طراحی و تولید با بهترین کیفیت پارچه برای کودکان را داریم و امیدواریم دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان فضای تعاملات ما را گسترش دهد.

دومین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان از ۱۸ تا ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۰ الی ۱۹ با شعار "از کودکی خوب بپوشیم" در تالار آئینه فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، برگزار می‌شود.