سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با حضور مینو پدرام دبیر، نیکی مظفری مشاور هنری، صادق خداپرست از فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر، مدرس دانشگاه و طراح پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، سیدمهدی جعفری مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی از کارکنان بنیاد ملی مد و لباس، عصر روز یکشنبه 25 آذر درسالن جلسات کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

جعفری مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به طراحی پوستر این دوره از جشنواره بر اساس خرد جمعی و با تکیه بر ظرفیت‌های حوزه طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، به انتخاب طرح نهایی از میان 10 طرح اشاره کرد.

مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز در سخنانی اظهار داشت: طراحی پوستر این دوره از جشنواره در فرصت کوتاهی انجام شد، اما تلاش کردیم با مشورت، نگاه تخصصی و متفاوت را از مسیر نمادهای بکاربرده شده در این پوستر به مقوله طراحی پارچه و لباس برای گروه سنی کودک و نوجوان بازگردانیم.

پدرام به استفاده از هد هد در پوستر هر دو دوره جشنواره به عنوان نمادی افسانه‌ای و بیانگر دانایی اشاره و تصریح کرد: این انتخاب با درایت و هوشمندانه انجام شد همانطور که شعار جشنواره دوم نیز با عبارت "از کودکی خوب بپوشیم" همراه شد و هرچند به ظاهر جمله‌ای عامیانه به نظر می‌رسد اما بر لزوم حفظ سلامت و بهداشت جسمی و روحی کودک و توجه به مباحث روانشناسی کودک تأکید دارد.

دبیر دو دوره جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان افزود: متأسفانه برخی از والدین لباس‌هایی بر تن فرزندانشان می‌کنند که پارچه مناسب ندارند، از المان‌های زیبایی‌شناسی بی‌بهره هستند و آنگونه که باید در آنها از رنگ و تزئینات استفاده نشده که امیدواریم افراد با حضور در کارگاه‌های آموزشی این جشنواره به نکات مهم در این زمینه پی برده و آنها را در پوشش فرزندان خود لحاظ کنند.

پدرام گفت: آموزش طراحان، ایجاد ارتباط میان طراحان و تولیدکنندگان و ارتقاء سطح کیفی پوشش نوزادان، کودکان و نوجوانان از مهمترین اهداف و چشم‌اندازهای این رویداد است و امیدواریم خروجی جشنواره، پایلوتی تخصصی برای تعمیم به تمام زنجیره‌های مرتبط با این افراد باشد.

او همچنین به اعلام برنامه‌های کارگاه‌های آموزشی پیش از جشنواره طی روزهای آینده و تمدید مهلت ارسال آثار تا 8 دی 97 اشاره کرد.

پدرام در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به گلایه‌ برخی افراد از همراهی نیکی مظفری با جشنواره بیان کرد: نیکی مظفری هم طراح لباس است و هم به عنوان یک بازیگر و چهره شناخته شده در عرصه تئاتر و سینما می‌تواند جشنواره را با دیگر بخش‌های هنری پیوند دهد و این حرکت فرهنگی در دایره وسیع‌تر نمود عینی پیدا کند.

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان همچنین تلویحاً به دعوت از تعدادی دیگر از چهره‌های سینمایی و طرح ارقام پیشنهادی عجیب از سوی آنان برای همکاری با جشنواره اشاره کرد.

رونمایی از پوستر چشنواره لباس هنر و نوجوان

صادق خداپرست طراح پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز در توضیح طرح ارائه شده بیان کرد: هد هد پرنده‌ای قرآنی و خبر رسان است و از آنجا که جشنواره نیز با هدف ایجاد فضای آشنایی و تعامل میان طراحان و تولیدکنندگان این عرصه برگزار می‌شود، هد هد می‌تواند مؤید این ویژگی جشنواره باشد.

خداپرست به استفاده از طرح بته و جقه و همچنین رنگ‌های شاد دراین پوستر اشاره و تصریح کرد: تلاش کردیم از رنگ سیاه در این پوستر کمتر استفاده شود و نقطه‌چین‌های اطراف طرح اصلی، نمادی از کوک و دوخت در لباس است.

طراح پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: بنا داریم بر اساس این طرح پایه در سال‌های آینده از طراحی کودکان و نوجوانان در پوستر جشنواره بهره گیریم.

نیکی مظفری مشاور هنری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز در سخنانی از همراهی با این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت: تقابل همکاری و همراهی فعالان عرصه‌های تئاتر، سینما و مد و لباس در حوزه کودک و نوجوان از ضروریات است و جشنواره فرصت مناسبی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مختلف در زمینه موضوع و اهداف جشنواره فراهم می‌آورد.

دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با همکاری انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و بنیاد ملی مد و لباس از 18 تا 22 دی ماه سال جاری در تالار آیینه فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر نبش خیابان طالقانی برگزار می‌شود.