به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، گلنار نصراللهی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی در اولویت و دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، گفت: با آغاز تحریم‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از کمبود مواد اولیه پوشاک جلسه‌ای را در وزارتخانه برگزار کرد و تأمین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی را در دستور کار خود قرار داد.

او افزود: در تأمین مواد اولیه صنعت پوشاک و نساجی در صورت داشتن ظرفیت‌های موجود در کشور مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی در حال تأمین است و در صورت کمبود جدی، مقداری نیز با اولویت از طریق واردات با تخصیص ارز مبادلاتی تأمین خواهد شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تأمین مواد اولیه صنعت پوشاک کشور رونق خوبی ایجاد شده است و کارخانجات نیز برای تأمین مواد اولیه با اولویت و ظرفیت خوبی در تکاپو و تلاش هستند.

مشاور وزیر صنعت معدن تجارت اذعان داشت: طبق آمارهای موجود صادرات الیاف طبیعی و مصنوعی نسبت به مشابه پارسال افزایش داشته است، این امر نشان می‌دهد که واحدهای تولید کننده نخ و پارچه کشور با ظرفیت بیشتری کار می‌کنند و اگر در بازار داخلی دچار کمبودی باشیم وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز، کمبودها را جبران خواهد کرد.

نصراللهی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تأمین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پوشاک ایران "ایران مد ۹۷" از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.