سرویس مد و لباس هنرآنلاین: روابط اجتماعی هسته اصلی جامعه محسوب می‌شود و موجب می‌شود فعالان با گسترش پیوندهای خود، کنش‌های خود را در جامعه تسهیل کنند و از این طریق به اهداف خود دست یابند.

همه افراد در جامعه به نوعی در تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران هستند تا مبادلات خود را در زمینه‌های مختلف سرعت دهند.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران با عنوان دیگر "ایران‌مد 2018" مصداقی از عملکرد فعالان مد در گسترش پیوندهای اجتماعی است.

جهانی‌شدن، تبادل فرهنگی، فرآیند مدرنیته و به‌تبع آن رشد فردگرایی بر عرصه‌های مختلف ازجمله عرصه‌های فرهنگی و سیاسی جوامع تأثیری عمیق بر جای گذاشته است که در عرصه‌های فرهنگی می‌توان از بروز سبک‌های جدید پوشش و گوناگونی در انواع آن، نقش تصمیم‌گیری افراد در مصرف یا خلق محتوا، در بازتعریف هویت نوین و کسب تمایز و در سیاست به انواع تقابل بین دولت‌ها و شهروندان اشاره کرد که بازتاب این امر را می‌توان در غلبه بر فرهنگ کثرت‌گرا مشاهده کرد.

این روزها تنوع در سبک‌های پوشش در ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران به‌صورت واقعیتی عینی مشاهده می‌شود. بدین ترتیب که الگوهای متفاوت و متنوعی از پوشش بنا بر علایق و سلیقه‌های شخصی توسط برندها و شرکت‌های تولیدی و تجاری ارائه شده و موجبات تمایز آن‌ها از یکدیگر و خلق طبقه‌بندی‌های متفاوت را فراهم می‌آورد.

به هر حال باوجود فواید اقتصادی مدگرایی برای صاحبان قدرت و سرمایه، پدیده برپایی نمایشگاه‌ها پیامدهای مثبتی برای جامعه دارد و با توجه به اینکه کشور ما نیز جامعه‌ای در حال گذار از سنت به مدرنیته است و می‌توان گفت که ایران نیز همچون بسیاری از کشورهای در حال گذار، تغییراتی یافته است، می‌تواند بهره لازم را در این مجچال از نگاه جهانی مد برد.

البته از آنجا که چنین تغییرات و تحولاتی از طریق دنیای اطلاعات و ارتباطات و نه در بستر مناسب فرهنگی، وارد نقاط مختلف جهان ازجمله ایران شده است، بحران‌هایی را نیز در زندگی مردم به وجود آورده که آن نیز در مجال‌های بعد قابل بررسی است.

2

به هر روی و با تکیه بر تمامی این نکات، در ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران، جدیدترین برندها، تولیدات و خدمات واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی و دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور عرضه و به نمایش گذاشته شده است.

حدود ۶۰ شرکت داخلی، ضمن ارائه جدیدترین کلکسیون تولیدی خود، نوین ترین طرح های تولیدی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی را مطرح و معرفی شده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت پوشاک ایران، ده‌ها شرکت و واحد تولیدی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه را در قالب طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ارائه کرده‌اند.

ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران "ایران مد" با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اتحادیه تولید و صادرات نساجی  و پوشاک ایران و همکاری انجمن صنایع پوشاک ایران و اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه بخش فروش ندارد، اما بازدید برای عموم آزاد است.

ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران "ایران مد" از 11 تا ۱۴ آذر از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان و فعالان عرصه مد و لباس ایران و جهان است.