به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صدف رضایی قندفروش برگزیده هفتمین جشنواره مد و لباس فجر درباره دلایل حضور خود در جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: به‌عنوان یک طراح لباس بزرگسالان و برگزیده بخش کاربردی مانتوی اجتماع هفتمین جشنواره مد و لباس فجر و به دلیل نیاز جامعه در بخش تخصصی لباس کودک برای نخستین بار در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک شرکت کرده‌ام.

او افزود: به‌عنوان یک طراح لباس و حضور در جشنواره‌های مختلف مد و لباس، از نزدیک با خانواده‌های مختلف، به‌ویژه مادرانی که فرزندانشان تازه متولد شده بود و از جشنواره مد و لباس فجر دیدن می‌کردند صحبت کرده‌ام، یکی از دغدغه‌های این مادران این بود که چرا از المان‌های ایرانی و اسلامی جشنواره مد و لباس فجر تنها بر روی لباس بزرگسالان استفاده می‌شود و بازار داخلی از طراحی لباس کودک که برگرفته از طرح‌های اصیل ایرانی اسلامی باشد سهمی ندارد، در همانجا فکری به ذهنم رسید که علاوه بر لباس بزرگسالان به صورت تخصصی نیز وارد عرصه طراحی لباس کودکان و نوجوانان نیز بشوم لذا امسال برای اولین بار در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان شرکت کرده‌ام و طرح‌های خود را به دبیرخانه انجمن طراحان لباس و پارچه ایران پس از دریافت کد شیما ارسال کرده‌ام.

رضایی قندفروش خاطرنشان کرد: به نظر من کودکان و نوجوانان مهم‌ترین گروه سنی را تشکیل می‌دهند و طراحان داخلی کشور نیز طراحی لباس این قشر را باید به‌عنوان یک امر مهم بر دوش بگیرند، زیرا بازار داخلی جامعه ما پراست از لباس‌های کودک و نوجوان با برندهای خارجی و قیمت‌های گزاف، به نظر من همپای طراحان کشورهای خارجی باید به صورت تخصصی وارد این عرصه شویم هرچند در این زمینه خیلی ضعف داریم اما طراحان بسیار مجرب با ایده‌های خلاق داخلی داریم که هم سرمایه انسانی محسوب می‌شوند و هم می‌توانند به‌طور تخصصی وارد عرصه تخصصی لباس کودک و نوجوان شوند و طرح‌های فاخری از لباس‌های کودکان را با همکاری تولیدکنندگان به تولید انبوه برسانند.

او با بیان اینکه ما باید بتوانیم به تولیدات داخلی خود اکتفا کنیم، تصریح کرد: در بحث تهیه پارچه برای طراحی لباس کودک و نوجوان نباید بگذاریم پارچه برای دوخت و دوز لباس کودک و نوجوان از کشورهای چین و ترکیه وارد بازار داخلی شود.

این طراح لباس اظهار داشت: صنعت نساجی و کارخانه‌های داخل کشور توان تولید پارچه‌های باکیفیت و حتی باکیفیت‌تر و بهتر از پارچه‌های خارجی را دارند فقط به حمایت همه‌جانبه مسئولان مربوطه نیاز داریم تا طراحان بجای مصرف پارچه‌های کشور چین و ترکیه با خرید پارچه از کارخانه‌های تولید پارچه در داخل، بتوانند لباس‌های کودک و نوجوان را طراحی کنند، تولیدکنندگان طرح‌های با هویت و فاخر را وارد بازار مصرف داخلی می‌کنند کنند، خانواده‌های ایرانی هم به‌جای خرید لباس‌های کودک و نوجوان با برندهای خارجی و با قیمت گران، می‌توانند با خرید لباس‌های تولید داخل، حمایت خود را اعلام دارند اگر این زنجیره بخواهد صحیح عمل کند باید فرهنگ‌سازی انجام می‌شود و رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی می‌تواند نقش زیادی را در اطلاع‌رسانی ایفا کند جشنواره ملی لباس کودک نیز نقش بسزایی در مدیریت این زنجیره دارد.

دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از ١٨ تا ٢٢ دی‌ماه سال جاری در تهران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.