به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش با تکیه بر 2 محور فرهنگ و تمدن ایرانی و ‌بخش آزاد قرار است میزبان طرح‌های زیبا و هنری دانشجویان و هنرمندان عرصه های هنری کشور باشد.

الهام زایجانی دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش درباره طراحی پوستر این جشنواره گفت: طرح این پوستر با کمک تیم طراحان و گرافیست‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر آقایان علی نورپور و مهرداد موسوی از فارغ التحصیلان دانشگاه هنر و با  الهام از مبانی هنرهای تجسمی گرفته شده است.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر درباره میزان مشارکت دانشجویان و هنرمندان در این جشنواره گفت: این دوره با توجه به محورهای جشنواره خاطبان بیشتری جذب خواهند شد. در محورهای این جشنواره سعی شده که ارزش های ملی و اسلامی گنجانده شود از این روی بستر فعالیت حداکثری علاقه مندان و هنرمندان در رشته های مختلف ایجاد شده است. این جشنواره تلاشی است برای معرفی فرهنگ و هنر و تمدن ایرانی و تجاری سازی طرح های برتر که توسط داوران این جشنواره معرفی خواهند شد.

جوایز این جشنواره در  دو بخش هنری و صنعتی اهدا می‌شوند. دو نفر اول این جشنواره مبلغ 20 میلیون ریال ، دو نفر دوم مبلغ 12 میلیون ریال و دو نفر سوم مبلغ هشتصد میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

جشنواره نقش تن پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی شرت ساده است.

جهاددانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره" نقش تن‌پوش" تلاش می‌کند با برجسته‌سازی این موضوع، طرح‌ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرحهای غیربومی کند.

photo_2018-11-21_11-13-53 (2)