سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمد توکلی دبیر کارگروه بررسی و پیگیری تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک درباره ضرورت تشکیل این کارگروه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: چندی پیش و در جلسه‌ای که به همت دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با حضور جمعی از تولیدکنندگان پوشاک برگزار شد، در جریان مشکلات فعالان این بخش در امر تأمین موارد اولیه قرار گرفته‌ایم.

توکلی با اشاره به گله تولیدکنندگان از واسطه‌های سودجو در این بخش اذعان داشت: متأسفانه یکی از مشکلات اصلی اعضای اتحادیه‌های متعدد در حوزه پوشاک این بود که کالاهای وارداتی با قیمت واقعی به دست آن‌ها نمی‌رسید و این نیاز احساس شد که کارگروهی برای سامان دادن و نظارت بر این بخش با تأیید وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد عمل شود.

دبیر کارگروه بررسی و پیگیری تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک در ادامه تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده است که واردکنندگان و تاجران با ارائه تعهد به این کارگروه اقدام به توزیع ملزومات وارداتی می‌کند و سپس کالاهایی همچون نخ و پارچه بدون واسطه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

او با تأکید بر لزوم ثبت سفارش برای دریافت ارز دولتی از سوی واردکنندگان در کارگروه تأمین مواد اولیه اظهار داشت: توزیع کالاهای وارداتی پس از دریافت ضمانت‌نامه محضری از کارگروه انجام می‌شود و تولیدکنندگان با توجه به عضویت در اتحادیه‌های پیراهن‌دوزان، پوشاک، کشباف، چرم و خیاطان می‌توانند در جریان کالای وارداتی قرار گرفته و برای خرید مواد مورد نیاز خود اقدام کنند.

توکلی با دعوت از تمامی تولیدکنندگان پوشاک در کشور برای همراهی با کارگروه بررسی و پیگیری تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک‌ افزود: این فعالان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند با قیمت‌های مناسب ملزومات خود را تهیه کنند و در این مسیر مواد اولیه با قیمت واقعی و نه کاذب به دستشان خواهد رسید. 

او در خاتمه با اشاره به لزوم شفا‌ف‌سازی در قیمت‌گذاری تمامی کالاهای وارداتی گفت: کارگروه بررسی و پیگیری تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک در حوزه واردات مواد اولیه، قیمت‌گذاری و رساندن آن‌ها به دست تولیدکنندگان به شکل رسمی وارد عمل شده و با همکاری بخش‌هایی همچون کارگروه ساماندهی مد و لباس توانسته‌ایم به توفیقاتی در این زمینه دست یابیم.