به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور 27 و 28 آبان 97 با حضور در مؤسسه مد و لباس "کلوتو و کراسو" به مدیریت غزال بهمنی و "حلما" به مدیریت مریم کریمی از روند فعالیت این دو مجموعه بازدید کرد.

این بازدید بر اساس پیشنهاد اعضای کمیسیون داوری مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای وظایف بند 8 کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت‌ها، آگاهی از نمونه‌ها و الگوهای جدید قابل ارائه، حمایت از اقدامات و تلاش‌های ارزشمند و مؤثر مد و لباس ایرانی و اسلامی بوده است.

برند کلوتو در سال 1389 توسط خانم غزال بهمنی با هدف تولید و اشاعه پوشاک ایرانی-اسلامی و به کارگیری باکیفیت‌ترین اجناس و مدرن‌ترین ایده‌ها و تکنولوژی روز دنیا تأسیس شده است. این برند در این مدت سعی داشته در راستای تحقق این اهداف و در جهت ارتقا سطح کیفی تولیدات داخلی گامی هرچند کوچک بردارد. غزال بهمنی طراح لباسی است که ورود به عرصه مد و لباس را از دنیای نقاشی آغاز کرده و می‌گوید تمام دوره‌های حرفه‌ای در زمینه آموزش فشن را در ایران پشت سر گذاشته است.

بهمنی مدیریت دو برند "کلوتو" و "کراسو" را بر عهده دارد. "کلوتو"نام برند مطرح و "کراسو" نام برند اقتصادی‌ اوست. "کلوتو" اولین فرشته‌ای است که نخ زندگی بشر را ریسیده است و کراسو همان لباس‌های بومی ایرانی در منطقه بختیاری است که آستین‌های بلندی دارند.

مریم کریمی که از طراحان موفق و مطرح کشور و مدیر برند "حلما" است. موسسه حلما عرضه‌کننده لباس‌های سنتی و محلی اقوام مختلف ایرانی است که توانسته است با ارائه بهترین طرح‌های محلی قومیت‌های مختلف ایران، گامی مؤثر در احیای این هنر سنتی بردارد.