به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره مد و لباس ‌سی‌پال، کارگاه یک روزه "سه راز مهم موفقیت در مد و لباس" 12 مهر در محل انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، مینو پدرام از اعضای هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش روی انجمن، فرصت‌ها و خدمات قابل توجهی در اختیار طراحان پارچه و لباس قرار خواهد گرفت و همسو با این رویدادها، جشنواره "سی‌پال" هم اتفاقی درخور برای معرفی افراد خلاق و توانمند این حوزه به شمار می‌رود.

سهیلا جبری مدیر مؤسسه "چیامد" و مدیر جشنواره "سی‌پال" در کارگاه "هویت در طراحی، راز ماندگاری" در ارتباط با نقش و اهمیت شناخت هویت و طراحی کانسپت بر مبنای شناسایی هویت سخنرانی کرد. محوریت اصلی این کارگاه شناسایی اصلی هویت فردی، اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی بود که تأثیر بسزایی در انتخاب رویکرد طراح در طراحی آثار خود دارد.

غزال بهمنی مدیر برند "کلوتو" نیز کارگاه "قصه شکستها و موفقیتها" را برگزار کرد و ضمن انتقال تجربیات خود در بازار کار و تأکید بر لزوم شناسایی فرصت‌های کاری در راستای تعامل با تولیدکنندگان، راهکارهایی را برای حرکت به سمت شرایط کاری بهتر، کارآفرینی و تولید معرفی کرد.

خاتون شهبازی دبیر نخستین جشنواره مد و لباس "سی‌پال" در ادامه این کارگاه، ضمن خوشامدگویی و تقدیر از حضور طراحان از سراسر کشور در این رویداد، ابراز امیدواری کرد که تا پیش از آغاز جشنواره، کارگاه‌هایی دیگر با هدف توسعه کسب و کار فعالان مد و لباس برگزار شود. به گفته شهبازی، بخش عمده حضار در این کارگاه، شرکت‌کنندگان در نخستین جشنواره "سی‌پال" بودند که دبیرخانه به آنها قول برپایی کارگاه یک روزه و رایگان را داده بود.

در ادامه سهراب رحیمی از اعضای هیئت مدیره انجمن نیز درباره برندسازی، مارکتینگ و نحوه توسعه برند در بازار کار و اهمیت ایجاد برند در فضای مد و لباس به ایراد سخنرانی پرداخت و پارامترهای مهمی را در خصوص توسعه کسب و کار بر مبنای برندینگ و مارکتینگ عنوان کرد.

نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی ‌پال" با هدف شناسایی افراد خلاق در حوزه مد و لباس، به دبیری خاتون شهبازی و در حوزه‌های طراحی لباس، طراحی کیف و کفش، طراحی جواهرات و زیوآلات، عکاسی مد و مد نویسی برگزار می‌شود.