سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمدامین محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار درباره دستاوردهای امضای تفاهمنامه همکاری معاونت امور هنری با منطقه آزاد چابهار با هدف ایجاد مدرسه عالی هنر و توسعه فعالیت‌های حوزه مد و لباس در این منطقه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این تفاهمنامه با تکیه بر ظرفیت‌ و میزان توانمندی زنان و مردان بلوچ در سایر حوزه‌های هنری از جمله سوزن‌دوزی و بلوچ‌دوزی به امضاء رسید و این امکان فراهم شد تا در سازمان منطقه آزاد چابهار، اقدامات ارزشمندی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار با اشاره به اینکه فعالیت اثرگذار معاونت فرهنگی منطقه آزاد چابهار طی چهار سال اخیر، موجب رونق برنامه‌های فرهنگی و هنری در کنار دیدگاه تجاری و اقتصادی متکی بر ظرفیت منطقه شده است، بیان کرد: در این سال‌ها شاهد هستیم که تعاونی و کارگاه‌های متعددی در زمینه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری شکل گرفته و با هدف تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و صادرات محصولات، مراودات فرهنگی ما با کشورهای همجوار همچون پاکستان و عمان افزایش پیدا کرده است.

محمدی با تقدیر از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای ایجاد مدرسه عالی هنر در منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: رویکرد علمی و ترویجی در ارتباط با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری منطقه موجب شد تا مدیران ارشاد، بستر لازم برای رونق بخش آموزش در حیطه صنایع دستی منطقه را پررنگ ساخته و به ویژه در زمینه پوشاک سنتی منطقه، پرداختن به هنر اقتصادی و اشتغال‌زایی برای زنان و مردان هنرمند چابهار و نواحی اطراف آن فراهم شود.

رئیس اداره ارشاد اسلامی چابهار گفت: کلنگ پروژه احداث مدرسه عالی هنر زده شده است و با سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت و احداث ساختمان این مدرسه در آینده نزدیک محقق می‌شود.

او به فعالیت چشمگیر کارگاه‌های سوزن دوزی بلوچ در سایر فضاهایی آموزشی و توریستی تأکید کرد و افزود: منطقه "دروازه اقیانوس" در مساحتی بالغ بر 120 متر و همچنین دانشگاه علمی کاربردی سازمان منطقه آزاد چابهار از جمله مراکز مستقل و متوجه به بخش آموزش، عرضه و فروش صنایع دستی منطقه هستند. امیدواریم با آغاز به کار مدرسه عالی هنر شاهد هم‌افزایی بخش علمی دانشگاهی و تجربی در تمامی حوزه‌های صنایع دستی از جمله مد و لباس باشیم.

تفاهمنامه میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با محوریت و برای همکاری ویژه در عرصه مد و لباس با توجه به مزیت های نسبی منطقه، پیشینه تاریخی و مشخصه‌های اجتماعی و فرهنگی چابهار در زمینه مد و لباس، پارچه و تزیینات انواع پوشاک در چهار بند به امضاء طرفین رسیده است.