به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، در جلسه‌‌ای با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی هنر و مهدی محمودی رئیس موسسات مد و لباس کشور، توافق شد که نشان شیما و حق مالکیت معنوی به برگزیدگان دوره های پنجم و ششم جشنواره و افرادی که امتیاز بالایی در داوری این جشنواره دارند، اعطا شود.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با استقبال از برگزاری جشنواره ملی نقش تن‌پوش گفت: اینگونه جشنواره‌ها که نمونه‌های جدید و روش‌های نوین در طراحی نقش بر روی لباس را فراهم می‌سازد، ابتکاری ستودنی و مطابق با نیاز امروز جامعه است.

قبادی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند رویه‌ای تأثیرگذار در حوزه طراحی لباس را بنیان گذارد، تصریح کرد: برنامه‌های زیادی در سیاست‌گذاری کارگروه برای همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده که جلوه‌های متنوع آن در دوره‌های قبلی جشنواره فجر مشاهده شد و بدون شک در هشتمین دوره نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزیدگان دوره‌های پنجم و ششم جشنواره تن‌پوش با هماهنگی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گواهی شیما دریافت می‌کنند و این گواهی باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای طراحان و هنرمندان است و همچنین در ارتقاء سطح کیفی این جشنواره کمک شایانی می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر درباره فراخوان دوره جدید این جشنواره نیز اذعان داشت که این فراخوان، مهرماه سال 97 منتشر می‌شود.

جشنواره نقش تن‌پوش که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین جشنواره های مد و لباس در کشور بوده که تاکنون شش دوره آن برگزار شده است.