سرویس مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش در همین رسانه، گزارشی با عنوان "چاره‌اندیشی برای مشکلات تأمین مواد اولیه در صنعت نساجی" منتشر شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: "هر قدر هم تلاش کنیم که بگوئیم تحریم‌ها نتوانسته آنگونه که باید قدرت و نفوذ صنعت مد در ایران را تضعیف کند اما به هر روی اخبار و درد و دل‌های مجازی دستاندرکاران این صنعت حاکی از آن است که دیگر با گفتن حلوا دهان فعالان این عرصه شیرین نمی‌شود. نساجی بیش از هر عامل دیگری با فراز و فرودهای "پنبه" گره خورده، زیرا زیربنای رشد و توسعه‌­ آن، آرامش در وضعیت تأمین ماده­‌ اولیه­، یعنی پنبه است."

اکنون باگذشت چیزی حدود دو هفته از طرح این مشکل، اخباری مبنی بر تشکیل کارگروه تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان پوشاک به گوش می‌رسد.

این کارگروه با حضور اعضای هیأت امنای بازار، رئیسان اتحادیه های پوشاک، پیراهن دوزان، کشبافان، خیاطان و چرم به منظور تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدکننده پوشاک تشکیل شده است.

محمد توکلی دبیر کارگروه بررسی و پیگیری تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک‌ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشته است که این کارگروه تلاش می کند قیمت‌گذاری کارخانه های نساجی و پارچه به گونه‌ای انجام شود که مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

به گفته توکلی، در زمان حاضر قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان پوشاک کاذب و دو برابر نرخ پارچه و نخ قیمت‌گذاری و به بازار عرضه می‌شود و هر کارخانه‌ای که با این کارگروه همکاری کند زیرپوشش و حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت.

همچنین معاون اول رئیس جمهوری حمایت خود از تجار را اعلام کرده تا مواد اولیه با قیمت واقعی به دست تولیدکنندگان برسد.

این کارگروه در جلسات خود در خصوص تولید نوع پارچه تصمیم می گیرد، علاوه بر آن اگر پارچه ای مازاد نداشته باشد از صادرات آن جلوگیری می شود.

قرار است کمیته‌هایی با پنج عضو از جمله کمیته گردباف، نساجی، تخت چرم و نخ ذیل این کارگروه تشکیل شود اظهارداشت: تلاش می شود واسطه ها حذف تا قیمت هایی که تا دو برابر بالاتر به دست کارخانجات تولیدکننده می رسد کاهش یابد.

هر تاجری هم که با این کارگروه همکاری کند تحت حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرند و می‌تواند از ارز دولتی استفاده کنند.