سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هفته گذشته، جلسه طراحان لباس با مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای "شهروند" در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و بر اساس آن مقرر شد 10 گروه طراحی در 10 پکیج، لباس‌های فرم کارکنان این فروشگاه را ارائه دهند.

فرشته ضرغامی‌مهر طراح لباس، مدیر و مؤسس مجتمع آموزشی شیوه، مدیر خانه مد "فرشته"، داور چندین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره جزئیات این جلسه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نظر به توجه رؤسای فروشگاه‌های زنجیره‌ای "شهروند" به مقوله لباس کارکنان این مجموعه و انجام برخی رایزنی‌ها با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، بنا شده است که لباس‌های فرم توسط 10 طراح، طراحی و برای کارمندان بخش‌های مختلف به تولید رسد.

او با اشاره به اینکه بازدید از فروشگاه‌های شهروند پیش از آغاز طراحی لباس به‌عنوان یکی از اولویت‌های تیم طراحی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: آشنایی با جزئیات شغل کارکنان در این مجموعه کمک می‌کند تا لباس‌هایی مناسب شرایط و ساعات کاری آن‌ها طراحی شود.

این کارشناس طراحی و دوخت در ادامه تصریح کرد: پس از نهاد کتابخانه‌های کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای "شهروند" به‌عنوان دومین بخش بر ضرورت استفاده از لباس‌های فرم مناسب برای کارکنان خود پی برده و برخلاف اینکه تا پیش از این، بیشتر اتفاقات مشابه از سوی تولیدی‌های تجربی و  در قالب نمونه‌های مشابه رخ می‌داد، این بار یک تیم حرفه‌ای برای طراحی لباس‌های مذکور در نظر گرفته شده و مطابق با استانداردهای بین‌المللی، آثاری متفاوت و قابل قبول ارائه می‌شود.

ضرغامی‌مهر افزود: یکی از نکات مهم در این جلسه، باز بودن دست طراحان در ایده پردازی برای این لباس‌ها بود چرا که به‌طور مثال یکی از مدیران بر استفاده از رنگ‌های سازمانی در این پروژه تأکید داشت اما ما به‌عنوان طراح لباس ایشان را مجاب کردیم که با توجه به مردم محور بودن این طرح و تردد روزانه صدها نفر در این فروشگاه‌ها و مراوده مستقیم با کارکنان، بهتر است با تکیه بر روانشناسی رنگ، خود را محدود به چند رنگ خاص نکرده و الگویی جدید با رنگ‌های شاد از لباس فرم برای کارکنان ارائه کنیم؛ ما رنگ‌های شاد را وارد لباس فرم کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای "شهروند" می‌کنیم و در این طرح اصراری بر استفاده از رنگ‌های سازمانی نداریم.

او در ادامه به نکات حائز اهمیت در اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: استفاده از نماد "شهروند"، به‌کارگیری رنگ شاد و دارا بودن کاربردهای مختلف در لباس فرم شاغلین این مجموعه از جمله این نکات است.

ضرغامی‌مهر در خاتمه گفت: قرار شده است که یک فرم نظرسنجی در اختیار کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای "شهروند" قرار گرفته و بدون شک نظر و سلیقه این عزیزان در طراحی لباس‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.