سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حسین اسدیان تولیدکننده لباس با عنوان برند "سپهر" که تا پیش از این سابقه حضور در نمایشگاه لباس عاشورایی را دارد، درباره اهمیت و جایگاه این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت:تاکنون دو دوره نمایشگاه لباس عاشورایی برپا شده است و هم اکنون در آستانه سومین دوره برگزاری آن قرار داریم اما نکته حائز اهمیت در ارتباط با این رویداد، لزوم توجه هر چه بیشتر به تبلیغات پیش از برپایی این نمایشگاه است.

اسدیان با اشاره به اینکه متأسفانه دو دوره نمایشگاه با تبلیغات ضعیفی به مرحله انجام رسید اظهار داشت: مخاطب اصلی این نمایشگاه و رویدادهای مشابه آن، مردم هستند اما بسیاری از آنها و ازجمله نمایشگاه لباس عاشورایی، انعکاس چشمگیری در جامعه ندارد و بهتر است در این دوره و ادوار دیگر شاهد افزایش تبلیغات برای همراهی حداکثری مردم با این جریان فرهنگی و اسلامی باشیم.

این تولیدکننده لباس با تأکید بر اینکه نمایشگاه لباس عاشورایی این ظرفیت را دارد که مبلغ لباس اقوام ایرانی برای مناسبت‌های مختلف مذهبی باشد، تصریح کرد: کشور ایران دارای پیشینه بسیار غنی در میان فرهنگ اقوام و با تکیه بر شعائر دینی بوده اما اکنون کمتر شاهد آن بوده ایم که به این بخش از ظرفیت‌های بومی کشورمان از بستر نمایشگاه‌های لباس و از جکله نمایشگاه لباس عاشورایی توجه شود.

او گفت: هر رویدادی در عرصه مد و لباس باید بتواند زمینه ساز معرفی و ترویج فرهنگ ایرانی باشد و حال که با تلفیق دیدگاه اسلامی و ایرانی در حوزه پوشاک مواجهیم، لازم است با تبیین و تشریح تاریخ این بخش، به توسعه فعالیت ها با نگاه خلاقانه طراحان و هنرمندان این حوزه باشیم.

این تولیدکننده با اشاره به استفاده از فرصت‌های تکنولوژیکی در زمینه لباس عاشورایی اذعان داشت: اگر امروز می توانیم با تکیه بر قابلیت چاپ هر چه بهتر و بیشتر به ترویج شعائر دینی و فرهنگپی بپردازیم، لازم است تا با وسواس هر چه بیشتر در راستای انتخاب اشعار، روایات و تصاویر قدم برداریم و در مقام طراح و تولیدکننده، به انتخاب درست و بجا از سوی مخاطبان در حوزه پوشاک کمک کنیم.

اسدیان افزود: نکته دیگر این است که گاه اهمیت و اولویت برپایی نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف، توجه هر چه بیشتر به فروش محصولات طراحان و تولیدکنندگان ایرانی است و شاید یکی ازراهکارهای جلب توجه هر چه بیشتر مخاطبان به نمایشگاه لباس عاشورایی باشیم.

مدیر برند "سپهر" در خاتمه بیان کرد: امیدواریم با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور، روز به روز شاهد افزایش هر چه بیشتر اتحاد میان هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور باشیم و توسعه و اعتلای فرهنگی را به معنای کلمه در کشور رقم زنیم.