سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرامرز فرمانی طراح لباس نام‌آشنایی است که نزدیک به سه دهه است در این عرصه فعالیت می‌کند. او حدود ۲٠ سال است که با عنوان برند "فرامرز فرمانی" فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه طراحی لباس دنبال می‌کند و تاکنون در این زمینه با هنرمندان متعددی چون همایون شجریان، کیهان کلهر حمید نوربخش، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، عماد طالب‌زاده و… همکاری داشته است.

فرامرز فرمانی طراح لباس، مدرس و داور جشنواره‌های مد و لباس درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون و با نزدیک شدن به فصل سرما، مشغول طراحی جدیدترین مجموعه خود از لباس‌های پائیزه هستم و بنا دارم نمایشگاهی از این آثار را برپا کنم.

او درباره ویژگی‌های آثار این نمایشگاه بیان کرد: در فصل سرما بهتر است که به دلیل افزایش حجم پوشش، پوشاکی سبک، راحت و کژوال طراحی شوند و البته طراحی آن‌ها شاخصه‌هایی داشته باشند که در نهایت لباس هم برای مراسم رسمی و هم غیررسمی کاربرد داشته باشند.

فرمانی به معضل کمبود پارچه مناسب برای دوخت لباس‌های مناسب فصل سرما در بازار اشاره و تصریح کرد: از آنجا که تیراژ دوخت لباس‌های مجموعه ما از عدد 10 تجاوز نمی‌کند در نتیجه نمی‌توانیم به شکل انبوه، پارچه مورد نیاز را خریداری کنیم. از همین‌رو تاکنون موفق به پارچه پائیزی مناسب طرح‌هایم از بازار پارچه نشده‌ام و به محض افزایش پارچه مناسب فصل سرما در بازار و دوخت نهایی، نمایشگاه مورد نظر را برپا خواهم کرد.

او که سابقه طراحی لباس برای هنرمندان عرصه سینما و موسیقی را در کارنامه خود دارد در ادامه افزود: یکی از دیگر نکاتی که در این مجموعه لباس پائیزی به چشم می‌خورد، حذف انتخاب جنسیت برای آثار است و لباس‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که هم برای پوشش خانم‌ها و هم آقایان مناسب هستند.

این طراح لباس درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: به کرات برای داوری رویدادهای مختلف در زمینه مد و لباس دعوت می‌شوم اما کار اجرایی مرا از دغدغه اصلی‌ام یعنی طراحی لباس دور می‌کند و به همین دلیل بسیاری از آن‌ها را رد می‌کنم اما در بحث آموزش در آموزشگاه خود، همچنان دوره‌های مختلف آموزش طراحی لباس را برگزار می‌کنم و در این دوره‌ها تلاش می‌کنم تا به سؤالات هنرجویانم در زمینه‌های مرتبط با مقوله مد و لباس در حد توان پاسخ دهم.