سرویس مد و لباس هنرآنلاین: رویداد تجاری "مد و سامیت" پس از دو روز برگزاری روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 25 و 26 مردادماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن به کار خود پایان داد.

مد و سامیت یک پلت‌فرم کسب و کار تجاری و پیشرو است که هدف اصلی آن توانمندسازی، ارتقا سطح دانش و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا برنامه‌ریزی شده است.

این رویداد در نظر داشت تا با گرد هم آوردن فعالان، ذینفعان و تصمیم‌گیرندگان کلیدی صنعت مد و فشن به ایجاد و گسترش ارتباطات آن‌ها کمک و زمینه را برای به دست آوردن دانش، اشتراک‌گذاری تجربیات، ارتقای و رشد کسب و کار  ایجاد ارتباطات کسب و کار ایجاد کند.

بخش‌های اصلی رویداد مد و سامیت ۲۰۱۸ شامل مد و دیزاین با حضور ۴۰ طراح مد، مد و تاک با حضور ۸ سخنران،  مد و تک با برگزاری  ۶ استارت‌آپ و مد و ورکشاپ با برپایی ۴ کارگاه آموزشی در دو روز برگزار شد.

صاحبان کسب و کار مد، کارآفرینان مد، مصرف‌کنندگان مد، خرده‌فروشی‌های مد، عمده‌فروشی‌های مد، سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی، طراحان مد داخلی و بین‌المللی، بلاگرها، چهره‌های مشهور و افراد تأثیرگذار داخلی و بین‌المللی، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران مد داخلی و بین‌المللی، صاحبان مراکز خرید، مدیران و مسئولان دولتی، افراد علاقه‌مند به مد، مدیران مارکتینگ و برندهای پوشاک، دانشجویان و اساتید طراحی مد و لباس و استایلیست‌ها و میکاپ آرتیست‌ها از جمله مخاطبان این رویداد بودند.

از جمله اهداف این رویداد دو روزه می‌توان به نمایش آخرین دستاوردهای صنعت مد داخل و تسریع روند تطبیق نیازهای مشتری با محصولات تولیدشده، ایجاد تعامل و همکاری فنی و تجاری مابین طراحان، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و مراکز علمی و آموزشی، ایجاد فضایی خلاق و پویا جهت رشد استعدادها و قابلیت‌های بومی صنعت مد ایران، ترویج و گسترش مد ایرانی- اسلامی با تکیه بر فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی، شناسایی، معرفی و حمایت از طراحان جوان و خلاق ایرانی و کمک به حضور آن‌ها در بازارهای مد داخلی و جهانی، تجاری‌سازی مد و تمرکز بر جنبه‌های تجاری، کارکردگرایی و درک بازار مصرفی مد، به اشتراک گذاشتن ایده‌های خلاقانه و بکر در صنعت مد و پوشاک، تشویق به همکاری و ارتباطات پویا بین بخش‌های مختلف زنجیره مد، تشویق به تحقیقات با تفکر رو به جلو و نوآورانه، تقویت اکوسیستم مد و پوشاک ایران، کسب تجربه و افزایش انگیزه در مسیر ورود به دنیاى مد و ایجاد بستری پرقدرت و خلاق در صنعت مد داخلی برای گردآوری متفکران و پیشگامان عرصه مد اشاره کرد.

مد و سامیت بر آن بوده تا با ایجاد زمینه‌ای مناسب برای برقراری ارتباط فعالان حوزه مد، برندها و صاحبان کسب و کار، زمینه‌ساز ارتقاء صنعت مد و افزایش توان رقابتی آن در سطح بین‌الملل باشد. همچنین برگزارکنندگان این رویداد تلاش می‌کنند تا علاوه بر موضوع فرهنگی مد، به ابعاد تجاری و کسب و کار مد بپردازد و با کمک به شکل‌گیری اکوسیستم صنعتی و تجاری مد ایران، از میراث غنی ایرانی اسلامی محافظت کرده و این فرهنگ را در ابعاد بین‌المللی گسترش دهد.

چشم‌انداز "مد و سامیت" تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین رویدادهای کسب و کار مد در منطقه و محلی برای برقراری ارتباطات و تعاملات بین‌المللی در صنعت مد و پوشاک عنوان شده است.

"مد و سامیت" به همت مهدی معصومی مدیر مؤسسه "مد و پوشاک" و پایه‌گذار پلت‌فرم کسب و کار مدو "MODO" با هدف گرد هم آوردن اکوسیستم مد و توسعه بستر کارآفرینی حوزه مد و لباس برگزار شد.