سرویس مد و لباس هنرآنلاین: کارگاه یک روزه طراحی لباس مشاغل و کاربرد روانشناسی رنگ در آن، پنجشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در موسسه آموزشی طراحی لباس و دوخت "شهرتاش" برگزار می‌شود.

شهرتاش رزم‌جو مدیرگروه یکی از واحد های جهاد دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی، مدرس کارگاه و مدیر مسئول مؤسسه نوآوران پوشش "شهرتاش" درباره جزئیات این کارگاه آموزشی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در این کارگاه نکاتی همچون بررسی جزئیات مهم در طراحی و دوخت لباس‌های اداری، غیر اداری و خدماتی، نحوه طراحی برای لباسهای مشاغل، طراحی لباس مشاغل متناسب با عرف جامعه، نحوه ارائه کار و پرزنت به ارگان‌های دولتی و خصوصی و تولیدی، روانشناسی رنگ و گرایش های شخصیتی و تناسب روانشناسی رنگ با نوع شغل افراد تدریس خواهد شد.

رزم‌جو با اشاره به اینکه موضوع لباس مشاغل باید به عنوان یکی از سرفصل‌های دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: یک طراح لباس مشاغل باید با اشراف به جزئیات یک شغل خاص به طراحی لباس بپردازد، به طور مثال طراح این نکته را بداند که لباس کارگر معدن نباید جیب داشته باشد.

مدرس کارگاه یک روزه طراحی لباس مشاغل و کاربرد روانشناسی رنگ در آن ادامه داد: هر فرد می‌تواند با انتخاب پوشش مناسب از ساعات کاری خود بهره بیشتری برد و با رعایت نکاتی درباره رنگ لباس در محل کار به آرامش بیشتر دست یابد.

رزم‌جو افزود: در کشورما نیاز به آموزش بیشتر طراحان لباس در حوزه لباس مشاغل وجود دارد و ما هم در فضای دانشگاهی برآنیم تا با توجه بیشتر به سرفصل‌های دانشگاه در این زمینه شاهد رشد و شکوفایی باشیم. طراحی لباس مشاغل متناسب با عرف جامعه از موضوعات مهم در سرفصل‌های آموزشی برای حوزه مد و لباس است.

او با تأکید بر اینکه متأسفانه هنوز هم رنگ‌های سیاه و خاکستری از رنگ‌های پرکاربرد برای لباس مشاغل است بیان کرد: در این کارگاه متذکر خواهیم شد که افراد در صورت توجه و اشراف به میزان تناسب روانشناسی رنگ با نوع شغل، انتخاب بجایی در کار دارند و رنگ‌ها می‌توانند خصایص افراد را به شکلی پررنگ تر از قبل نشان دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند در پایان این دوره، مدرک معتبر با ترجمه رسمی دریافت کرده و تا پیش از آغاز این کارگاه، برای کسب اطلاعت بیشتر با شماره ۴۴۶۶۸۸۱۳ تماس گیرند.