سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پوشش و عرصه مد و لباس از جمله حوزه‌های چندوجهی و بنیادی است که با موضوعات فردی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری، فرهنگ و هنر، اقوام و مذاهب، سیاست، صنعت و ... در ارتباط است.

حفظ صحت و تندرستی در سایه انتخاب لباس مناسب، طراحی و به‌کارگیری هنرهای کاربردی در تولید لباس، توجه به پوشاک مشاغل و اجتماع، پوشاک و اقتصاد خانواده، ارزش‌های شخصیتی و معناسازی در پوشاک، ارزش‌های اجتماعی و پدیده مدلینگ، توجه به حفظ و احیای سنت‌های قومی و سنتی، بحث جهانی‌شدن و لزوم توجه به آینده‌پژوهی از جمله مسائل بسیار مهمی است که هر کدام در حیطه مد و لباس قابل بررسی و ارزیابی هستند.

شاید بدیهی‌ترین اثر پوشاک را بتوان در جهان هستی مورد مطالعه قرار داد که البته نسبت پوشش در پوشاک آدمی از متغیرهای متنوعی برخوردار است که نیاز به تحقیق و تفسیر جداگانه‌ای دارد.

طی تحقیقاتی که تاکنون به انجام رسیده پوشش و حیات ابنای بشر در کنار یکدیگر قابل بررسی هستند. نظام کیهانی و عوالم هستی و اشیاء و موجودات آن، همواره در یک دایره حفاظتی و نگهدارنده قرار دارند.

به طور مثال مشاهده در وضعیت قرارگیری اجرام سماوی و ارضی و نحوه پوشش و حفاظت آن از عوامل و نیروهای ویرانگر، راهی است که اندیشه بشری را همواره به سوی کشف و ابداع می‌کشاند.

و حال نگاهی به پوشش انسان در سایه تحول آن. هرچند که پوشش و موضوعات و مسائل وابسته به آ‌ن، در مورد انسان در مقایسه با دیگر موجودات نظام هستی بسیار متفاوت است، اما نقطه‌ اشتراک پوشش انسان با نظام هستی دفع ضرر و جلب منفعت و تندرستی است.

حفاظت بدن و اندام از عوارض طبیعی مانند سردی، گرمی، تری و خشکی و حفاظت بدن در مقابل اجسام و ضربه‌های ویرانگر محیطی طبیعی و غیرطبیعی از قواعدی است که پیوستگی و هم سویی ما را با دیگر مخلوقات در نظام هستی نشان می‌دهد.

در ادامه این حرکت تکاملی، پوشش و طراحی پوشاک در گذر زمان موضوعیت پیدا کرد و منشأ تحول و تکامل این هنر صنعت شده است که در ادامه به مواردی از آن اشاره می‌شود:

بهره‌گیری از مواد خام و اولیه طبیعی مانند، پوست و پشم حیوانات و تبدیل آن به پوشاک ابداعی و جدید. (نک: ناصرالحکما،1388، باب پنجم)

شناخت و شناسایی مواد اولیه گیاهی مانند، پنبه، کتان و ابریشم و پرورش آن جهت تولید انواع پوشش‌هایی که متناسب با اقلیم و تنوع محیطی است، می‌تواند مظهر و نشانه‌ای از ترکیب زیبایی و کارایی نیز باشد.

بهره‌گیری از رنگ‌دانه‌های گیاهی و معدنی در تزیین منسوجات و ارائه‌ی تنوع رنگ و نقش در پوشاک.

موضوع پوشاک و نحوه‌ی پوشش ملل، به‌تدریج به‌عنوان یکی از شاخصه‌های فرهنگی اقوام مطرح شد که می‌توان با نشانه‌شناسی در پوشش، به هویت گروه‌های انسانی و اجتماعی پی برد.

عوامل زیباشناسانه در فرهنگ پوشش، شامل طرح و نقش و رنگ و برش و تزئینات و انواع سوزن‌دوزی‌ها بر روی لباس است. در حقیقت پوشاک، بستر زیبایی و جلوه‌های آن و ارائه‌ی مفاهیم و معانی‌اش به شمار می‌رود.

با گذر انسان به مرحله تولیدات صنعتی و رونق مواد غیرطبیعی در تولید پوشاک موضوع اقتصاد، تجارت و ترویج مصرف‌گرایی و تبلیغ و گسترش مد، زمینه‌ساز دگرگونی عمیقی در مقوله پوشاک شد، که عصر حاضر در استمرار این اتفاق قرار دارد.

جهان در اواخر قرن بیستم هم‌زمان با تحولات تکنولوژی، تغییرات فکری و فلسفی و پیدایش نگرش‌های مادی‌گرایانه به انسان و هستی، موضوع پوشاک در مسیری جدیدی قرار گرفت و پوشش را با متغیرهایی مانند سودجویی، ترویج برهنگی و نیمه برهنگی، انفجار طرح‌های مبتذل، آوانگارد، با رویکرد اومانیستی و یا پوچ‌گرایی ترکیب کرد و آن را در بین کشورها و ملل مختلف گسترش داد.