به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه سوزن‌دوزی‌های مهتاب نوروزی و دختران آفتاب همراه با نمایش سفال کلپورگان جمعه ۲۲ تیر ساعت ۱۷ در نگارخانه استاد نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

همزمان با نمایشگاه سوزن‌دوزی‌های مهتاب نوروزی و دختران آفتاب، مراسم نکوداشت مهتاب نوروزی همراه با اجرای موسیقی بلوچی یکشنبه 24 تیر ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مهتاب نوروزی از کودکی سوزن‌دوزی می‌کرد و در شانزده‌سالگی به طور کامل مهارت سوزن‌دوزی را کسب کرد و در مجموع به مدت ۶۳ سال به سوزن‌دوزی ادامه داد. او این هنر را از مادرش یاد گرفته بود. مهتاب نوروزی نزدیک به ۵۰سال روی پارچه‌ها نقش بلوچ را می‌زد. مهتاب نوروزی به جز سوزن‌دوزی در پریواردوزی، سیاه‌دوزی، آینه‌دوزی، سکه‌دوزی و رودوزی نیز در منطقه سیستان و بلوچستان سرآمد همگان بود و اکثر دختران این خطه از هنر و دانش وی بهره‌مند شدند.

مهتاب نوروزی از وزارت ارشاد نشان درجه یک هنری گرفت و قرار بود مهر اصالت یونسکو را هم دریافت کند. همچنین در سال ۱۳۸۶ فرهنگستان هنر از مهتاب نوروزی و سیزده هنرمند دیگر در برنامه "گنجینه‌های از یاد رفته هنر ایرانی" تقدیر کرد.

نوروزی شامگاه جمعه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ در زادگاهش روستای قاسم‌آباد در هفت‌کیلومتری بمپور در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

نمایشگاه سوزن‌دوزی‌های مهتاب نوروزی و دختران آفتاب تا 28 تیر میزبان علاقه‌مندان است.