سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پنجشنبه هفته گذشته و در شرایطی که بسیاری از صاحبان صنایع گله از مشکلات اقتصادی و تهدید شدن در برابر خطر ورشکستگی را دارند، یک واحد نساجی در مشهد افتتاح شد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم حضور داشت و مواردی را در ارتباط با ظرفیت‌های شغلی صنعت نساجی مطرح کرد.

به گفته ربیعی، نساجی قابلیت ایجاد فرصت های شغلی بیشتری در مقایسه با دیگر صنایع دارد و با ایجاد این میزان شغل در سال جاری، نیمی از انتظار دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید در کشور برآورده می شود.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت اخیر وارداتی، مشکلاتی را که در زمینه واردات و قاچاق صنایع نساجی در کشور بود، اظهار داشته که فعالان نساجی می توانند امیدوارانه تر ادامه فعالیت داده و تولید را بالا برده و بازار داخلی را به دست بگیرند. به علاوه تولید کنندگان این بخش باید در روند تولید خود بازار 300 میلیون نفری کشورهای پیرامونی را نیز در نظر داشته باشند.

ربیعی با اشاره به اینکه مشکلات بخش طراحی و رنگرزی منسوجات با همت تولید کنندگان و بخش صنعت و دانشگاه برطرف شده، بیان کرد که اکنون صنعت نساجی قادر است به رشد خود ادامه داده و سهم 35 درصدی تولیدات خود در بازار داخل را به 70 درصد افزایش بدهد و یک بار دیگر رشد و شکوفایی تولید را تجربه کند.