سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمیدرضا نیک‌طبع دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره ضرورت توجه به تناسب ویژگی‌های فیزیکی و بیولوژیکی افراد با آنچه بر تن می‌کنند به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: یکی از مباحثی که بارها در جلسات گوناگون با اهالی صنعت و دانشگاه مطرح کرده‌ام این بوده است که تمامی تولیدات ملی باید دارای برچسب شناسنامه اثر یا همان لیبل معرفی باشند و بی‌شک رعایت این نکته به فرد کمک خواهد کرد تا انتخاب درستی در زمان خرید لباس داشته باشد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه ما هنوز در زمینه لباس نوزادان و کودکان هم این موارد را رعایت نمی‌کنیم اظهار داشت: چه بسا همه ما در کمد لباس‌هایمان تعداد بسیاری گزینه برای پوشیدن در مناسبت‌های مختلف را داشته باشیم، اما به دلیل آنکه تنها تعداد محدودی از آنچه موجود است با جسم و روح ما سازگار است همواره از لباس‌های تکراری استفاده می‌کنیم.

دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: سال‌ها تجربه من در صنعت نساجی و حوزه مد و لباس این نکته را برایم مسجل ساخته که حتی گروه خونی افراد هم می‌تواند نقش تعیین کننده ای در جهت دادن به ذائقه آن‌ها هنگام انتخاب لباس ایفا کند.

نیک‌طبع با تأکید بر اینکه بر خود لازم دانستم که این حدس را با جامعه پزشکی مطرح کنم بیان کرد: خوشبختانه پس از طرح مسئله با پاسخ مثبت از سوی یکی تیم پزشکی مواجه شدم که گروه خونی افراد همان قدر که بر مزاجشان اثرگذار است بر طبیعت و ذائقه آنها نیز مؤثر است و همین مهم گرایش آنها به یک پارچه و الیاف خاص را تشدید می‌کند.

دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از تشکیل یک تیم پزشکی برای تعیین میزان تناسب گروه خونی با  انواع الیاف، پارچه و پوشاک خبر داد و گفت: قرار است تحقیقاتی علمی و آکادمی در ارتباط با این موضوع انجام شود و پس از اعلام نتایج قطعی، بر اساس ویژگی‌های الیاف پوشاک ایرانی، گروه خونی مناسب با آن پارچه روی محصولات برندهای داخلی درج شود.

او همچنین بر تأثیر گروه خونی درشخصیت و الگوهای رفتاری افراد نیز تأکید کرد و افزود: از این باب نیز لازم است افراد بدانند که بسته به گروه خونی خود، چه تیپ لباس‌ها و استایل‌ها را بیشتر می‌پسندند و با شناخت از این نکته، انتخاب بهتری برای خود و اطرافیانشان در زمینه انواع متعلقات مد و لباس داشته باشند.