سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سیده راضیه ابراهیمیان کارشناس ارشد طراحی و دوخت و طراح برند ابرا با اعلام خبر برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس الیجه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این رویداد به همت گروه طراحی مد و لباس "شارزینه" همزمان با دهه کرامت در شهر آمل و به شکل کشوری برگزار می‌شود و من در کنار یک تیم داوری آثار را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

او درباره معنای لغوی "الیجه" در نام‌گذاری این رویداد بیان کرد: الیجه نوعی پارچه راه‌راه پشمی یا ابریشمی که با دست بافته می‌شود و دلیل نام‌گذاری بر روی این جشنواره، لزوم اقتباس آثار از فرهنگ پوشش‌های تاریخی، قومی، هنرهای سنتی و مذهبی است.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه به‌کارگیری پارچه‌های تولید داخل ایران و همچنین پارچه سازی به شیوه انواع رودوزی در این رویداد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری در ارائه طرح یکی از نکات مهمی است که در زمینه به‌کارگیری پارچه به آن نیاز داریم و امید است آثار برگزیده جشنواره "الیجه" بتواند تحولی چشمگیر در این زمینه ایجاد کند.

داور نخستین جشنواره مد و لباس الیجه تصریح کرد: کاربرد رنگ‌ها و انواع رودوزی در طراحی متناسب با محیط اجتماعی، مهمانی و اداری در این رویداد مورد هدف قرار گرفته است و از آنجا که تولید انبوه آثار برگزیده را در نظر داریم، رعایت نکات الگوسازی و دوخت با بهره‌گیری از تکنیک‌های متنوع و متناسب برای تولید از ضروریات است.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم الیجه تبدیل به یک برند در حوزه مد و لباس تبدیل شود بیان کرد: قصد داریم این رویداد به شکل فصلی برگزار شود و امیدواریم در دوره بعدی فراخوان را به‌صورت بین‌المللی منتشر کرده تا فضایی مؤثر برای تبادل دانش لازم در زمینه طراحی پارچه و لباس فراهم آید.

او افزود: نحوه برگزاری این جشنواره به این شکل است که علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد ابتدا با شماره 11550710937 تماس گرفته، ثبت‌‌نام اولیه انجام می‌شود و اطلاعات تکمیلی در رابطه جشنواره و ثبت طرح‌های خودتان برای جلوگیری از کپی‌برداری به شما ابلاغ خواهد شد و سپس طراحان تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ مهلت دارند آثار خود را در قالب مقوای A3 و یا با استفاده از نرم‌افزارهای مارولوس و فتوشاپ ارسال کنند.

ابراهیمیان گفت: در روز سوم مرداد از ۳۰ نفر برگزیده قدردانی و به ۵ نفر اول آن‌ها جوایز نفیسی اهدا می‌شود و همچنین عنوان طراح‌‌ مجموعه شارزینه به آن‌ها اعطا خواهد شد.