سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فاطمه عظیمی طراح لباس و برگزیده پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش چادر اجتماع درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مدتی است که از فعالیت در حوزه لباس فاصله گرفته‌ام و بیشتر در زمینه طراحی و ساخت زیورآلات فعالیت می‌کنم.

او با اشاره به افزایش روزافزون طراحان لباس و فشرده شدن فضای رقابت میان فعالان این حوزه بیان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات درحوزه مد و لباس عدم بازگشت سرمایه است که طی سال‌های اخیر فعالان این حوزه را با فراز و نشیب‌های بسیار مواجه ساخته و موجب شده تا آن‌ها حیطه کار خود را مدام دستخوش تغییر کنند.

عظیمی ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به نابسامانی بازار پوشاک و شرایط اقتصادی کشور شاهد آنیم که روزبه‌روز بر تعداد طراحان و سازندگان زیورآلات افزوده می‌شود. با توجه به این شرایط امیدواریم در آینده نزدیک با خلأ وجود طراحان لباس مواجه نشویم.

پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش چادر اجتماع با تأکید بر اینکه فضای جامعه مد و لباس از تولید محصولات حجاب دور شده است اذعان داشت: همین امر نیز تأثیر بسزایی در کاهش انگیزه طراحان و تولیدکنندگان این طیف محصولات دارد و شاید برای من نیز همین مسئله موجب شد تا حوزه کاری خود را از محصولات عفاف و حجاب به سمت زیورآلات سوق دهم.

عظیمی درباره شیوه کار خود در زمینه طراحی زیورآلات گفت: ایران دلیل وجود قوم‌های کشوری بسیار غنی از لحاظ دستاوردهای مادی و معنوی است و همین امر کمک بسزایی در روند فعالیت هنرمندان صنایع دستی و طراحان زیورآلات به‌عنوان یکی از شاخه‌های این بخش داشته است. من نیز با الهام از تاریخچه طراحی و ساخت زیورآلات در کشور و مطالعه سبک‌های مدرن و پست‌مدرن تلاش می‌کنم که آثاری نو و خلاقه طراحی کنم.

او افزود: بیشتر از ترکیب چرم و پارچه در کار استفاده می‌کنم و به لحاظ موضوعیت طرح‌ها سعی می‌کنم که مخاطبان نوجوان و جوان را از آثارم راضی نگه دارم.

عظیمی در خاتمه گفت: امیدواریم دولت و بخش خصوصی به برگزاری رویدادهایی با محوریت طراحی و ساخت زیورآلات بیش از پیش اهمیت دهند چرا که حضور پررونق فعالان هنری در این عرصه می‌تواند در آینده نزدیک فضای لازم برای صادرات آثار را فراهم آورد.