سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شاید اصحاب رسانه در عرصه فرهنگ و هنر بیش از هر طیف مخاطب دیگری چندبرابر شدن تحرکات هنری و جریان‌سازی بر محوریت برگزاری رویدادها در فصل زمستان را حس کنند.

این گروه شغلی با ورود به فصل زمستان با حجم کمی بسیار بالایی از رخداد مواجه می‌شوند که گاه برای پوشش اخبار آن‌ها وقت هم کم می‌آورند در حالی که در دیگر ایام سال باید بری به دست آوردن یک خبر ساده به هر دری بزنند.

اما واقعیت آن است که هر قدر هم اصرار بر این باشد که رویدادهای فرهنگی و هنری در سایر ایام سال پخش شوند اما دو عامل مهم به این مسئله دامن می‌زند. یکی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره فجر با تمام حواشی خبرساز و دیگری تأمین و تخصیص بودجه قابل توجه بخش دولتی به رویدادهای زمستانی در عرصه فرهنگ و هنر.

شکی نیست که متولیان بخش‌های فرهنگی و هنری کشور هر یک با توجه به زیرساخت‌های موجود برنامه مشخصی برای تداوم حیات خود دارند اما کمتر رویدادی را طی سال شاهد هستیم که در سطحی فراتر از جشنواره‌های فجر موج تازه‌ای به راه بیندازند.

البته که در بخش‌های مختلف با شرایط متفاوتی مواجه هستیم اما اگر بخواهیم به شکل موردی به یکی از عرصه‌های فرهنگی هنری کشور در زمینه موضوع مورد بحث بپردازیم بدون شک مد و لباس گزینه مناسبی برای این مسئله است.

سال گذشته بهمن و اسفندماه سال پرکاری برای فعالان عرصه مد و لباس کشور بود و شاهد برپایی پیاپی دو رویداد نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان و هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لبس فجر بودیم.

به‌واقع اگر این دو رویداد با فاصله زمانی بهتری از یکدیگر برگزار می‌شد بهتر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گرفت و شاید وجود عطش مخاطبان در دیگر ایام سال به رونق هر چه بیشتر هر دو رخداد کمک قابل توجهی داشت.

مشخص نبودن تقویم زمانی هم مسئله‌ای دیگری است که باید به آن توجه کرد. اینکه در فراخوان برپایی رویدادهای مختلف یک زمان مشخص می‌شود و در ادامه مسیر به‌کرات تاریخ‌‌های زمانی را شاهد هستیم نشان از نبود برنامه مدون و پیگیری قبل قبول مسئولان برگزاری دارد.

اکنون که عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور به دلیل وجود مشکلات اقتصادی با بحران مواجه هستند و به‌شدت دست به عصا را می‌روند جا دارد تا در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت رخدادهای فرهنگی دقت نظر بیشتری داشته باشیم و اگر کیفیت و خروجی رویدادها برایمان اهمیت دارد تمام 365 روز سال را برای حرکت به سمت شکوفایی لحاظ کنیم.