سرویس مد و لباس هنرآنلاین: خاتون شهبازی مشاور و برنامه‌ریز ارتباطات یکپارچه بازاریابی درباره ضرورت برپایی کارگاه‌ تأثیر شوق در توسعه کسب و کار فعالان حوزه مد و لباس در آینده نزدیک و همچنین اهداف خود از برپایی کارگاه تاثیر شوق در موفقیت و شکست کسب و کار به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: واقعیت آن است که فعالان حوزه مد و لباس به ویژه طراحان به دلایل گوناگون از جمله نوسانات بازار، بخشی از انگیزه خود را برای ادامه کار از دست داده‌اند.

او با اشاره به اینکه شوق از دو منظر فردی و سازمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد اظهار داشت: هر اندازه انگیزه و نیروی پنهان درونی کمرنگ شود، اشخاص و سازمان‌ها دچار افول روحی می‌شوند و این امر در کارهای گروهی بیشتر نمود پیدا می‌کند زیرا وقتی مدیر یک مجموعه تحت تأثیر شرایطی دچار یأس می‌شود، تمام مجموعه تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

شهبازی با تأکید بر لزوم اشراف فعالان حوزه مد و لباس به ویژه طراحان بر امور بازاریابی، بازارسازی و شناخت رفتار مخاطب بیان کرد: توسعه ارتباطات از مسیر بازاریابی و تبلیغات یکی از راهکارهای مهم و اساسی در مسیر تحقق اهداف بوده و حوزه مد و لباس در بحث تبلیغات و شناسایی بازار آنگونه که باید در سال‌ها یاخیر تقویت نشده است.

این مشاور و برنامه‌ریز ارتباطات یکپارچه بازاریابی در ادامه افزود: طراحان لباس نباید اجازه دهند نوسانات ارز و دست‌اندازهای اقتصادی، انگیزه و شوق ادامه کار را از آن‌ها بگیرد. عارضه‌یابی می‌تواند ضمن مشخص کردن دلایل کاهش انگیزه کار در آنان به پیشبرد اهداف کمک کند.

او با اشاره به اینکه نمی‌توان منکر شد که فضای اقتصادی در پیشبرد هر کاری بسیار اثرگذار است اذعان داشت: متأسفانه فضای اقتصادی موجود باعث سردرگمی و تشویش اذهان عمومی شده و افراد را از تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بلند مدت وا داشته اما بطور مثال کارگاهی که با عنوان "رهایی از سردرگمی در کسب و کار" اوایل امسال برگزارکردم، مباحثی مطرح شد که نشان داد می‌توان در فضای فعلی نیز هرگونه فعالیتی منجر به موفقیت شود و در این میان رشد و تقویت مهارت‌های فردی و سازمانی در اولویت است.

شهبازی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط اقتصادی فعلی تأثیرات نفی بر روحیه فردی و جمعی فعالان حوزه مد و لباس گذاشته و در چنین فضایی آشنایی با مقولاتی همچون بازاریابی علمی و اصولی، تبلیغات وکسب دانش روابط عمومی می‌تواند کمک شایانی به بهبود شرایط حاکم کند.